Compiègne 2017 med Nations cup

Så var jag åter igen hemma igen efter ytligare en sväng ut i världen. Denna gång blev Frankrike målet och compiègne som ligger åt det norra hållet av landet men vad gjorde det när termometern visade 30 grader i solen :) sommar feeling kom krypandes från ryggraden och ju närmare vi kom ju gladare blev jag. 
 
Ja denna gång åkte jag inte själv. Hade ju förstås hästarna med mig som vanligt men också lotta, hon kör ju inte men skönt att ha någon med sig.
Hon hade järnkoll på hästarna (när hon inte sov) (vilket var största delen av tiden;)) annars tiden hon var vaken googlade hon på högst onödig fakta om vad som helst. Som t. ex. Hur bananer kommer till Europa. Vad gjorde egentligen Donald Trump i israel och hur lyfter ett flygplan från marken. 
 
Vi hade en väldigt trevlig färd i alla fall ner till Frankrike 3 dagar tog det oss och jag överlevde både vägstationerna i Frankrike för att komma på/av motorvägen (de är ett under att man tar sig igenom med lastbil) belgiska gränsen rullade jag över med bravur och tur att polisen bara tittade på oss i farten. Nästan framme på tävlingen blir det lite körning i sradsmiljö men även det fixade vi bra. Rondeller i Frankrike är inte super roliga alla gånger.
 
Tävlingsplatsen älskar jag, den ligger i en stor skog. Avstånden kan ju diskuteras men motion har jag fått. Ganska skönt när man suttit still i 3 dagar. Stallarna är bra och till och med Frasse har skött sig.
 
Frasse var med ja... Lite nervös över hela situationen faktiskt då man aldrig riktigt vet hur han ska bete sig. Och denna gång var det ju som sagt var 3 dagar att resa på. Men med första stoppet som var på ponnykollo i Danmark skötte han sig över förväntan dock med tio nya kompisar men det får han ju skaffa sig. Kompisar är bra att ha:) 
Stopp två var i tyskland och i närheten av düsseldorf på en anläggning som låg på en kulle, det var en pers att ta sig dit. Smala vägar och upp och ner. Stora blå suckade lyckligt ut när vi rullade in på anläggningen (jag och lotta med för den delen) :):)
 
Frans tyckte anläggning var för stor för att prata med alla där så han sa bara Hej till två stycken nyfikna individer som tittade på oss när vi kom. 
Jim har blivit morfar och luffsar efter mig som en hund och sover all ledig tid han får:)
 
Men nog om resan nu. Tävlings mässigt har vi inte haft några toppar men inga dalar heller vi balanserar på tråden att hålla oss kvar på samma nivå som förra året och med finfina lovord för fransen och men en jim som sköter sig som alltid så är i alla fall jag nöjd.
Det enda jim gjorde var att du dra ner hoven rakt på mads fot under vet check men det hör liksom lite till för det händer lite då och då. Mads borde väl lära sig någon gång att jim har hovar över allt under vet check. Sen tyckte jim att söndagen var tråkig och händelsevis så han vred om sin ena baksko så den stod åt helt fel håll och som gjorde mig nervös och stressad. Jim tyckte det inte var sådan big deel. Men med 2 timmar till start tyckte jag det så men noll franska och med mästare hjälp från mads så fick vi fart på hovslagaren och problemet var löst. 
 
Sverige blev tvåa i Nations cup första omgången så hemfärden var lättsam, alltid lätt att köra när tävlingar går bra:) 
Dock så gick glädjen i graven när vi andra natten hamnade i mega köer på auto bane. Omdirigerad till att köra på små vägar där köerna växte och växte. 2 timmar senare släppte proppen och vi kunde rulla vidare. 
Missade färjan på morgonkvisten med minuter och fick vänta där med... Men efter ytligare en natt så var vi hemma på segersta igen och då var vi nog alla lite slut i kropp och knopp:):)
 
Jim älskar Mash och när han får doppa hela ansiktet i krubban är det perfekt.
 
Inte så tokigt stall på tävlingen. I Frankrike ingår inte tältboxar. 
 
Jim under en träning för tinne.
 
Rast i tyskland:) tre trötta men glada hjältar
 
Anläggningen vi stannade på när vi åkte ner till compiègne hade en magisk utebana:) blev helt kär i den:):):):)
 
Det var allt från denna gång. Nästa vecka väntas nationaldagstävlingarna på strömsholm ses kanske där. 
Tjing så länge:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback