Unghäst CM 2017

Tillbaka från semester och tillbaka från tävling och därmed tillbaka till vardagen hemma på gården.
 
Han knappt med att återvända för än det var dax att åka bort igen. Med 2 veckor av soffhäng och chips ätande hemma hos mamma och pappa så kändes det helt rätt att åka på tävling med det samma då semestern var över.
Packa lastbil för två gick som på räls och så var det av mot Holland och Ermelo för lite unghäst häng.
 
Stjärnorna som var med var Anton som blivit uttagen till UVM och så frassemanen som skulle gå en CDI1* för hingstar.
Båda skötte sig bra med att krångla sig på bilen. Den ena krånglade förstå dagen och den andra tyckte det var God idé att krångla andra dagen av resan.
Vi tog oss igenom landet kö lagom lindrigt och autobane upplevdes ganska trevligt för en gång skull. 
På plats i Ermelo som vi tillslut hittade mellan träden. Vet inte hur många gånger jag han tänka att jag kört fel men där mellan träden efter vägen låg en anläggning med typ fem banor med fibetsand. En terrängbana. Ridhus som det fanns minst 3 av skrittmaskiner och förstås massor av stallet. Finnt stället och hästarna bodde in sig med det samma de uppförde sig som stjärnor som aldrig gjort annat så jag var nöjd över att kunna fixa iordning alla saker medan de rullade runt i spånet och blev skitiga. 
 
Anton var en stjärna hela helgen och gjorde två jättefina rundor men de räckte inte till final men han va duktig en då och växte nog en decimeter av allt nytt han fick uppleva. 
 
Frasse skötte sig också. Han får en stjärna han med även om han hängde på randen av att inte få någon alls så får han en en då för att han likt som Anton gjorde två rundor som var finna och så skrek han inte så värst mycket heller.
 
Det var nog allt nu ska jag nog hänga lite med favoriten Jimmie igen han har varit utan mig alldeles för länge.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback