Nu har jag tagit mitt livs svåraste beslut

Nu har jag tagit mitt livs svåraste beslut så här långt i alla fall. (Hehe) Jag ska sluta på Segersta, japp ni läste helt rätt. Beslutet har jag grubblat på i evigheter känns det som och klumpen i magen har vuxit och krympt och vuxit igen...visa perioder har jag mått riktigt dåligt men en då haft känslan av att det kan gå en då om jag anstränger mig lite mer. 
  Anledningen till beslutet är att jag känner mig klar, Jag har haft möjlighet att följa med på en resa som få får vara med på. Att få följa en ryttare och hans hästar i 5 års tid är magiskt. Och att dessutom få vara med när en världsstjärna växer fram och ta sig ända till OS det är få som får göra det och jag är extremt glad över att just jag har fått göra detta äventyr. 
Många hästar har passerat och många fler kommer det bli med säkerhet men ingen kommet någonsin att ta Jimmies, MC Queens, frassemanens och Antons plats Aldrig någonsin, de är och förblir mina absoluta favoriter.
 
Men nu är det bestämt i alla fall sista oktober blir min sista dag här på Segersta med världens bästa team och med världens bästa hästar. Kommer mot förmodan sakna allt extremt mycket men jag kommer packa ner ett gäng med härliga minnen och människor i min resväska när jag åker och som jag förstås kommer fortsätta att ha kontakt med för detta är min andra familj och familjen har man kontakt med. Plus att jag ju faktiskt har min "lillebror" här också i Filip.:-) 
 Har egentligen inte så mycket mer att säga om detta och om ni undrar vad som händer med mig så ska jag väl ut i människovärlden nu och försöka överleva. (Haha) Jag som är folkskyg och rädd för det mästa som finns i städer. (Haha) 
 
Nu får någon annan ta över och lära våra härliga unghästar Hur det ska gå till på tävlingsplatser runt om i världen.
 
Kan ju eventuellt hända att jag gästspelar på Segersta då stora blå måste rastas men det är en helt annan grej.
 
Det var allt som jag vill berätta nu 
 
Hej då.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback