JBK horse show 2016

Jo då nog överlever jag här i Danmark allt. Svinkallt och regnigt men vi har ett torrt stall så klagar inte för mycket.
  Resan hitt har varit över förväntan bra. Plockade upp båda cheferna, Maria i Nyköping och mads på kastrup (väldigt ekonomiska var vi då) 
Jim tog som vanligt resan med bravur och ville kliva av lite för fort, han knappt öppna dörren åt honom, men så långe han är glad så är jag det också.
 
Torsdag kvällen bestod mest i att få ordning på allt i stallet och sen bums i säng.
Jimmie började fredagen med en promenad i halvmörkt på en blöt parkering, kanske inte hans livs längsta promenad men endå. Efter att både han och jag gemensamt tog beslutet att gå in i torra stallet igen och äta frukost var båda mycket nöjda. 
Vid lunch blev det ytterligare en promenad och nu fick vi sällskap av farbror magi och Sara som kommit insamlandet i stallet runt lunch.
Eftermiddagen bjöd på vetrinär besiktning som jag för all säkerhet har blivit mitt hatobjekt. Speciellt när det kommer till häst numret,  hur svårt ska det va att hitta rätt...uppenbarligen jätte svårt efter som detta är typ 100 gången det blir fel nummer för mig....Blir så less på mig själv. :-(
 
21.45 hände det grejer då hade vi tränings tid på banan,alla tiders...Inte något man önskar sig direkt men så är det bär inomhus säsongen har börjat.
 
05.00 var man uppe i stallet i morse  (lördag)för att få ordning på jim innan chefen ramlade in runt 7.00 snåret.
Träning för tinne stod på vår agenda och jim skötte sig bra. 
Vid halv tre var det dax för WC GP premiär och jim var så duktig fick en 9 av en av domarna och slutade på 72% och blev 4a :-):-)
 
Har också hunnit med att kolla på lite hoppning fick se två gamla kollegor i rollen aka rollepolle och så lucky salvana Z som rids av min gamla chef Sofia kron, rolig har blivit rässerpolle nu i en junior tror jag hon är men han såg så glad ut och vann faktiskt sin klass så söt finare vit springare får man leta länge efter. Sen kollade jag på när Sofia tävlade salvana i någon 3* klass. Så fin sillen har blivit och så kul att se henne igen. :-):-)
 
Nu ska jim få mer kärlek och sen ska jag sova:-):-)
 
Imorgon far jag hem igen efter küren. :-):-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback