En av Europas vackraste anläggningar

Nu har jag fått sätt den... Europas vackraste anläggningar och jag kan bara beskriva det med ett stort WOW!!!!
känslan när man körde av autobane och in i den skogen som var så vacker även den (hehe) är obeskrivlig, på båda sidor av vägen fanns det enorma miljon vilorum med vackra grindar. Kändes som att åka in i en sago värld.
När skogen väl öppnade sig så låg där den, Europas vackraste anläggning. Glock horse performance center i holland. 
Japp jag har varit och hälsat på Edward gal och Hans-peter!!!!!
 
Att svänga upp mot grinden som är början på hela anläggningen var en smula pirrigt, än värre när den sakta börjar glida upp så vi kunde köra in på den sten täckta uppfarten. 
Allt såg perfekt ut. Gräset, buskarna, husen,hagarna,ridbanan...Allt hade sin plats, stallarna var otroligt finna. Sadel kammaren lika så.
De hade ett solarium som kunde torka hästarna på 8 minuter. (Det var typ som en enorm hårtork,jätte varmt. Fick prova:-))
De hade vattenland, skritt maskin inomhus,garage för två stora lastbilar, lomgervolt inomhus. Allt kändes genomtänkt och väl planerat. Så vacker. Och som pricken över allt så hade de en ringklocka i ridhuset som de kunde trycka på om hästen bajsade så kom någon och städade upp.
En foder vagn med  motor fanns också som de kunde åka med på.:-) 
Jag blev helt tagen av att se allt. Så vackert och så roligt att få den möjligheten att se det hela. 
En dröm gick i uppfyllelse för mig och inte nog med det jag fick ju också träffa både edward och Hans - Peter i egen hög person.:-):-):-):-)
 
Tyvärr så var det inte tillåtet att ta några bilder så alla bilder jag har i mitt huvud får lov att stanna där. Men är ni nyfikna på hur det såg ut så är det lätt att googla på deras namn så kommer det upp en hel del bilder.:-)
 
Bild från Google, men en glimt av hur det ser ut.åter igen så vackert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback