Onsdag

Idag har jag ramlat i snön, fått en grind i handen och halkat på isen. Kort och gott en gaska dålig start på dagen. 
 
Efter frukost och en stor kopp kaffe kändes allt lite bättre och energin kom krypande tillbaka. Ryckte in som gårdsmaneger då killarna åkt till stockholm. 
Med en hink full med diverse saker gick jag till första stoppet. Laga saltstenshållare, gick strålande så energin ökade ytterligare en gång. Stopp två var vid hagarna och en hel röra av eltrådar och grindar som skulle fixas efter morgonens snökrig som ungdomarna orsakade. (Prada, dior, mulle och sune) sune är dock älst av dem men nyast i gruppen så då måste man skutta lite extra för att visa upp sig för damerna i hagen brevid.
 
När detta var utrett så tog jag tag i logen och gjorde det sista med tävlingspryllarna och sen var det köket som väntade. :-) 
 
Eftermiddagen bestod av promenadhästar och en longeringshäst i lady som idag fick gå i grimma och slappna av på egen hand. Och efter tio minuter i varje varv så sträckte hon ut sig bra tycker jag och var nöjd så.
 
 
Imorgon blir det en ledig dag och då ska jag ha det så stillsamt jag bara kan.
 
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback