1 december

Idag är det första december och med det firrar jag att jag har varit glad hela dagen:-):-) November avslutades inte alls bra men med en god natts sömn så kändes allt lite bättre, alla dagar är ju inte perfekta eller en dans på rosa moln direkt. Men många av dem är också det och det gör att jag vill fortsätta.  
 
Nu under vinten är allt lite tyngre än vanligt. Mörkt när man stiger upp, mörkt när man kommer hem, ja det är nästan mörkt mitt på dagen också...Det är kallt, snö, blåsigt, frusna tår och fingrar, hästar som kliver på en med brodd och ja mycket negativt finns det men också positivt saker förstås, kanske dock inte lika många;-)
 
Som att gräva ner fingrarna i en tre årings Björn päls, stå och mysa med jimmie (och de andra) finna vinterdagar när solen är framme tycker jag om, när alla hästar gör som både jag och chefen vill;-) 
Jag försöker verkligen göra min vardag så bra som möjligt varje dag och vecka ut och vecka in och snart är det ju vår igen och då brukar allt bli bättre. Humöret tinnar upp i takt med att solen återvänder och även om jag har en kol bit till hjärta som bara glöder ibland så är jag för det mesta glad och igentligen så är jag inte så arg som jag kanske ser ut att vara men allt kan ju tolkas olika och från olika vinklar:) 
Det är absolut inte lätt men jag kämpar på och på berg och dalbanan genom livet så har jag nog varit nere i en av svackor nu men det känns som om jag är på väg upp igen.:-)
 
Fick lite ny energi från helgen i friends och nu får jag bara hålla tummarna för att den energin stannar tre veckor till för sen blir det semester :-)
 
Det är ju endå detta som gör att jag vill göra detta och det är just denna fyrbenta kompis som får mig att fortfarande gå upp på morgonen för jag vet att han alltid är glad att se mig. Åtminstone är han glad över att jag alltid har fickorna fulla med socker åt honom:-):-):-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback