vilken underbar dag

Vilken ffantastikt bra dag jag haft idag...vaknade med en känsla att detta skulle bli en riktig super dag. Den känslan försvan lika fort som den kom ungefär, för utanför fönstret hade det blivir 1 decimeter snö under natten så där försvann våren också.:(( 
 
Pulsade genom snön mot stallet, fortfarande positivt till dagen.:) MEN efter två minuter på jobbet så blir den positiva känslan inte 100% längre. Westerberg ringer på Stalltelefonen och medelar följande:
 
"Jenny, maria är sjuka så det är du, marta, mantas, adam och maikel som jobbar." 
 
FANTASTISKT!!!! tänkte jag. För mig är detta besked som att jobba själv.  Jag vet att de andra är där och hjälper till men jag är den enda av oss som har häst in i benmärgen.  Och jag var inte direkt sugen på att "lära upp" någon just idag. Plus att alla utom mantas har haft magsjuka de senaste dagarna och är inte helt 100% än. Så ordet kaous sväbade runt mig hela morgonen.  Men nu till morgonens ljupunkt, mads ringde till mig typ halv sju och säger de magiska orden jag kommer ner och hjälper er. kan man bli mer glad av att höra dom orden:-):-) han är värkligen bästa chefen.:-) och jag lovar han kan mocka också. Tips till er som vill upp till toppen, var inte rädda för att få skit under naglarna, det är inte mads ich se hur bra det går för honom.:-):-)
 
Dagen blev ytterligare lite ljusare då annie vid nio tiden kommer till jobbet och det var guld värt att hon mådde vättre idag. :-)utan henne hade jag nog jobbat än:)
 
Mads red en del hästar idag (typ alla) ich några blev longerade. Vi var klara till lunch för på em inledes vår första hemma tävling. Och mads var med på lorren och D2.:-):-)  
 
Efter tävlingen ( runt fem) så lastade jag och annie in ZZ i lastbilen och åkte till forsby (där våran andra gård ligger,  ska berätta mer om den i ett annat inlägg.) Ich lämnade henne där och mockade lite ich fixade lite där sen hem och dagen tog slut vid halv åtta.
Trött, huvudvärk,  ont typ överallt. Jag brukar inte klaga eller gnälla men kände att jag fick göra det nu. Men jag ger mig själv en klapp på axeln för dagens insats och en fet guld stjärna. 
 
Det gick bra på tävlingen också. Nästan bara segersta i toppen:-):-):-):-):-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback