Vi var i Frankrike

jaha, här var det dött som vanligt :o kan man säga, har igentligen inget att skylla ifrån mig på men kan väl endå skylla på Weine, hehe, han skyller ju allt dåligt på mig så då blir det ju rättvist. Sen kan jag skylla på resan till Frankrike och hem igen. :):):) Japp det blev ju Vidauban i år igen och som förra året så varade tävlingen i två veckor, men jag var utanför Sveriges gränser långt innan dess. Först körde jag ju jim till Patrik för att ta landvägen över till danmark hem och plocka upp Sid en häst som Mads och Maria äger tillsammans med Hasse Hoffman, från den resan kom jag hem och var ledig i två dagar och sen var det dax för nästa häst att lämna Segersta för träning hos Patrik i tyskland, denna häst var då Weine och jag avr chafför även denna gång, MEN denna gång var jag tvungen att packa allt både till mig själv och hästarna för nu skulle jag vara borta i tre veckor.:D:D tjohooo. Träningsveckan hos Patrik gick med en rasande fart och Mads kom ju ner några dagar och red själv så jag ahde det ganska soft måste jag endå säga. Blev endel uppdateringar från veckan hos patrik men en liten sammanfattning kan man ju endå få till nu också, då tanken med detta inlägg är just en sammanfattning av hela resanl.:D:D Jim hoppade ur sina bakskor redan första dagen för att patriks dumma fontän skulle börja sprutta precis då vi gick förbi. :( Det fixades snabbt till med Patriks hovis så alla var glada. Hästarna skötte sig super under veckan och jag är så glad över att jag får se så bra ridning varje dag, jag rider ju inte mycket själv men jag älskar endå att se andra rida och frå hästarna att dansa.:):) Så kom söndagen den 23 februari och jag avr så nervös, haha igentligen vet jag inte riktigt varför jag avr nervös men väntan får mig att bli det i alla fall. Hästarna vilade så jag ahde inget att göra och lastbilen med jeannas hästar var på väg ner til ltyskland för att plocka upp mig och grabbarna, men den skulle först komma på kvällen så jag hade en hel dag på mig att inte göra någonting på, och en tös som jag behöver saker att göra annars så blir tösen rastlös och nervös.:P:P nervositeten var nog mäst för att inte Mads körde bilen och jag aldrig träffat killen som skulel köra. Tänk själv om man inte gillar personen och så ska man tillbringa tre dygn med denna i en lastbil, det är ju inte så roligt. MEN som tur var visade det sig att chaffören som heter Daniel var hur rolig som hels och de där dygnen i lastbilen gick jättefort, oj vad roligt vi hade (enligt mig i alla fall) haha, var längesen jag var så glad kan jag säga.:):) Vi övernattade i Lyon i frankrike på nervägen och då kom jim på att han skulle hoppa ur en baksko igen, så jag fick agera hovis själv så där på morgonkvisten och ta av den andra så han inte skulle stå ojämt, lite läskigt man vill ju inte förstöra hoven direkt och med en lite nervös häst mitt på en plan som är öde och becksvart så var hovslagarbiten inte så rolig, då man abra har ljus från lastbilens strålkastare. Men fick til ldet och lindade in hans fötter med silvertejp så de skulle vara lite mer skyddade under fortsatt resa.:) Vi kom fram till Vidauban vid lunch på tisdagen och då lastade vi ur hästarna och sen all packning fick hjälp av stallpersonalen på plats, så Daniel och jag började mocka ur lastbilen efter bara en halvtimme typ och allt jobb med bil och stall var klart inom en timme då skulle ju förstås bara allt ställas på rätt plats i stallet men den biten kan man hålla på med länge enligt mig, det som var skönt var att Mads och Maria kom först runt två tiden och då var det bara för Mads att börja rida grababrna, så det var så skönt att komma fram före dem:D:D:D Vet. Checken var på onsdagen och båda grababrna gick igenom och fick tävla, Jim gick CDI 3* och Weine Nations Cup med svenska laget. Första helögen leveredade hästarna riktigt bra tycker jag och vädret var lite up poch ner, ösregn ena dagen och sol och 20 grader varmt nästa så gummistövlarna fick i alla fall använads.:) Resultat helg 1: Weine: 67,4% nations cup 3:a med laget Weine: 68,6% GP 9:a Weine: 71,8% GP Kür 5:a Jimmy: 69,9% Debut GP 1:a Jimmy: 71% GP Kür 3:a Helt otroligt att jim vann sin första GP tycker jag, så fin han är den hästen:D:D Weine är ju som alltid min favorit hur bra jim än går så är Weine närmast hjärtat hos mig.:D:D man kan inte sluta älska honom hur dum han än må vara visa dagar så finns alltid glädjen och skratten där:):) Dagarna i mellan helgerna så var Jag och julia själva i stort sätt för Mads och Maria drog iväg på vinshoppning och jeanna såg jag inte mycket av heller så hästarna och julia var mina närmaste att prata med.:D:D Jim blev också attakerad dagen inna tävlingarna började igen, av den vita draken til häst som stod i samma stall om vi, den fick som tur avr inte tag på jim men dess värre i hans sadel så den blev helt förstörd!! inte rolgit att leverera händelsen för cheffen, jag avr dessutom arg som ett bi p åägarna til lhästen som oturligt nog var portugiser och inte kunde engelska ordentligt och svenska kunde de ju förstås int eheller men om de hade kunat det så hade de fått veta att de levde kan jag säga;) var så arg. Helg två började på onsdagen då vet. check var och båda grabbaran gick igenom även denna gång.:):) Nu var vädret fantastiskt och värmen steg med solen som högst var det 20 grader varmt och för att sammanfatta vädret så säger jag bara sommar:D:D:D:D:D Denna helg var Weine med i WDM som strå för World Dressage Master och Jim var med i CDI3*.:D:D:D Resultat helg 2: Weine: 67,1% WDM GP 12:a Weine: 68% WDM GP special 5:a Jimmy: 68,1% GP 3:a Jimmy: 72% GP kür 3:a Grabbarna glänste även denna helg och jim går från klarhet til lklarhet så rolgit att följa med den hästen från början av karriären tycker jag. Weine är också rolig att följa förstås:D:D Resan hem började så fort klassen avr över på söndagen, allt in i bilen igen. och allt fick plats igen, hel tfantastiskt vad mycket det får plats i en lastbil, människor, hästar, foder, annat skrot och massa skor och kuddar överallt men jag klagar inte, jag tog på mig kartläsarrollen igen och vi tog oss ända till Nancy även i år innan vi övernattade.:D samma galoppbana som förra året så jag kände mig som hemma.:):) sen vilade vi hos patrik i tyskland också där vi även lämnade en av jeannas hästar och så vilade vi i skåne också, sen vilade vi inget mer för än vi var på segersta.:) Hem juva hem säger jag bara.:D:D att svänga in på gårdsplanen på segersta efter så lång tid borta är något alldeles extra:D:D:Dblir lika glad varje gång.:D:D SÅ där det var nog allt från resan, haha lite längre än tänkt men det kommer bilder också:D:D:D men de är så många så tar dem i ett eget inlägg:D:D:D Tjing så länge:D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback