En helg på underbara strömsholm

jahapp, nu är vi inne i juni och det innebär högtryck på tävlingsfronten för min del. Nu i helgen var det Strömsholm, nästa vecka åker jag till holland för årets finnaste utomhustävling (enligt mig) i rottredam och helgen efter det är det NM i Norge.:):):) full fart, men nu tänkte jag berätta om min helg på Strömsholm.
 
Vi kom till strömsholm på onsdag eftermiddag och då skulle Mads rida D2 på banan med det samma, så på med sadel och kandar och så red han iväg, vi hade fått boxar vid röda ridhuset och tävlingsbanan ligger vid slottet så det tar ca 20 minuter att skritta ner till själva banan, så jag avr kvar i stallet och fixade medan mads red.:D:D 
på kvällen blev det vet.check för weine och efter det middag på gula hästen:D:D:D sen fix i lastbilen så den blev beborlig.:):)
 
Upp tidigt på torsdagen då ridtiden på banan var tidigt så alarmet ringde 04.30 så pollarna skulle hinna äta frulle i lugn och ro innan jag förberede dem för ridning, Mads red bara weine för D2 skulle tävla så han fick sova lite längre.:D:D:D
D2 skulle starta PSG dagen till ära och han fick ihop runt 66% och en fjärdeplats på det:D:D:D:D 
Fredagen såg ungefär lika ut tidigt för att weine skulle ridas på banan och D2 startade i en INT 1 och även denna gång fick han ihop runt 66% så en fjärde plats blev det åter igen, men oj vad fin han har blivit:D:D:D så kul att se utvecklingen på den hästen.:):):)
 
På lördagen var det dax för Mr W att göra GP start och oj vad han flög fram men då det bara var tre placerade räckte det int eriktigt så vi kom precis utanför pris, men nöjd var jag endå, fick gå hem med en pigg grabb.:D:D:D
i ösregn så vi båda var dränkte katter då vi kom hem till stallet.
På söndagen var det Küren för Weine och då kom vi upp oss och blev trea :D:D:D:D:D:D så Mr W fick göra det han älskar mäst nämligen ärrevarv:D:D:D:D Sen fick mads rida hem honom för han var så tokig:D:D
 
Jag har också ridit denna helg, för jag är lite lat av mig så jag skrittade D2 till och från banan varje gång han skulle ditt, vilket var fyra ggr om dagen då han tävlade unde rtorsdagen och fredagen, först inför starten och sen till prisutdelning.:)
D2 var duktig då jag skrittade men han bråkade lite en av dagarna då han gärna vill vara med på ponnysarna hoppprisutdelning så precis framför slottet på strömsholm reser sig hästen rakt upp med mig på, lite läskigt men allt gick bra och vi kom hem hela men ganska svättiga:):):)
 
På söndag Em packade vi in allt i bilen och åkte hem:D:D:D
 
Lite bilder från helgen.:D:D
 
   
     
    
     
     
     
     
  
 
så där klicka på bilderna för att se dem i störe format.:D helgen på strömsholm var helt fantastisk och jag ahr haft super kul:D:D:D
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback