Piggelin

idag ahr det varit en kylig dag, vinten har värkligen bitit sig fast här på segersta, men idag har i alla fall solen försökt värma våra kinder, vilket förstås gör mig lite gladare.:) men annars så ser jag fram emot kommande vår och sommar, vilket förstås många säger så här års, och när man väl är där så vill man att gnistrande snötäckta ängar ska finnas igen så man kan galoppera i full fart.:)
Idag har i alla fall Weine varit på piggelinhumör, och då han är det är han en fantastiskt rolig häst att ha och göra med, vi tog en joggingtur runt gården på morgonsidan och med det menas att jag går lite fortare än vanligt och att han kröker lite på halsen och ancken och travar brevid, inget bus utan abra lugn trav så jag kan gå brevid, vid såna tillfällen älskar jag honom mer än något annat, dom stunderna då han har glimten av godhet i blicken dom stunderna är dom bästa.:):):)
 
På EM kom Mads för att rida på Weine och jimmy han red även Chuppa och alla tre var finna, Weine var förstås bäst (enligt mig)  han är så fin min prinskorv.:D:D:D:D
 
har även hunnit med att vara sur också men det gick över ganska fort, då det igentligen är mycket dumt att vara sur.:)
 
Mads och Maria är hundvakt åt denna söta vovve i tre veckor, hon heter Maja och är av samma ras som Gadde, Japp Gadden älsar en kompis i sin egen storlek.:) Maja är dock lite tillbakadragen  då det kommer till hästarna, de är stora och läskiga men hon vil lså gärna vara med endå och då vill hon frmäst vara med Mads men hon har koll på honom på behörigt avsatånd.:):):) så söt.:):):):)
Min älskade vän <3<3<3<3<3<3<3
jaja, jag är i alla fal lglad över att få ha med honom och göra, han verkar ju inte fullt så nöjd.;);)
Men att vara utomhus i snön är skoj, tyckte Weine minnsan, han ville gå fler varv runt björkarna på gårdsplanen än vad Mads ville, hahaha så söt:):)
Efter en hård dag i Weines liv så får man äta Eftermiddages målet liggandes ner och sova sammtidigt.:):):)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Elinor säger:

Haha den bilden på dig och Weine är av samma karaktär som den på Ville och mig... fast Weine kan det där med att titta in i kameran och inte se så muppig ut som Herr Bäver gör...

;-D
<3

Svar: Haha, weine är ju mupparnas mupp ju!!!!!!!!!!!!!! Årsmöte nästa lixom...
None None

2014-01-24 | 19:46:03
Bloggadress: http://ellenelinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback