första träningsdagen slut

Nu har det varit full rulle på förmiddagen.  Eller så mycket full rulle det kan bli med två hästar.:-)  mads tränade med jimmy först och jag filmade och fotade. Men bild inlägg får ni när jag är hemma igen.:-) han lagom ta handom jim efter så var det dax för weine och träna. Så på med kandar och allt annat och in med honom till mads och patrik. Även nu fim och foto.
Båda grabbarna var finna idag tycker jag så ska bli kul imorgon igen.:) 
Nu kanske det låter som världens softaste jobb som jag har och just för stunden är det värkligen så också men det höll på att gå illa idag med jimmy faktiskt.
 
nu är det inget allvarligt men det hade kunnat vara det. Kag promenerade fram honom utomhus för det är så bra väder. Hos patrik finns en valgrav och i valgraven finns en fontän och klockan nio på morgonen går denna fontän igång och precis då promenerade jag och jimmy förbi. Jim blir ju rädd och hoppar ur skinnet fast mer ordagran hoppar han ur skorna! Ena bakskon låsnade och den andra hängde lös. Var bara till att gå in med honom igen och meddela mads om vad som hänt. Vi drog bort den andra också och så fick han träna utan bakskor på föterna. Hvi hoppas på att hovslagaren kan komma idag och slå på dem igen. Jim gjorde det så snyggt att hoven är hel och skon är så rak den kan vara. Ska det vara ska det vara snyggt enligt jimmy.:) 
 
Nu på em ska det bli promenader för grabbarna, massa kärlek och så ska jag även puttsa stövlar och sporrar. Tips från mig puttsa inte stövlarna direkt efter att ni ridit för då är de så svättiga och det är äköigt.;)
Ha det bra alla kommentera om ni vill att jag ska skriva om något speciellt så ser jag vad jag kan göra åt saken.
tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback