SEMESTER

SEMESTER....där av ingen blogg på en vecka, haha ja ni bloggen har blivit lite undanputtad på ssita tiden, förlåt för det men har ju semester så har inte haft varken tid eller wi-fi där jag befunnit mig så får väl ta en redig sammanfattning av den gångna veckan nu istället.:):) 
 
Har då haft min somamrresa genom sverige, lika bra att ha den i början på semesten så man kan slappa resten.:D:D:D började emd att jag bara tog mig till segersta för en vecka sen, för att sova och efter en rolig kvälli goda vänenrslag så fortsatte jag mot västkusten, jag menar BÄSTKUSTEN:D:D och till fantastiska SMÖGEN:D:D:D:D <3<3<3<<3 en plats som ligger mig varmt och hjärtat.:D:D där var min syster så söt och väntade på mig i sin röda kaluffs, ja alltså hon bor på smögen under somamrhalv året då hon jobbar där och året till ära så har hon två olika jobb på smögen, på dykcentret och på finna båten M/S Soten:D:D:D som är en jättefin båt som jag fick åka med två gånger och lyssna på fantastiska historier om smögen för i tiden och massa annat då jag fick äran att sitta hos SOtens emenenta kapten Göran som har mycket att berätta så roligt.:D:D 
Var även med på dykbåten en av dagarna med syster och Calle och då fick jag glädjen att se säl på nära håll då den dök upp precis vid båten nästan.:D:D så finna djur.:D:D:D 
 
Annars har dagrna på smögen kantas av både sol, regn, vind och åska. Men vädret stör mig inte allt är bra på smögen endå och så fick man några härliga dagr med syster och havet:D:D:D
 
Min resa fortsatte mot Varberg och till BÄsta Lina som är en av världens bästa vänner jag har:D:D:D hon skulle tävla på kungsbacka ridklubb så jag begav mig dit och  blev hästskötare för en eftermiddag, och det var så kul, kul med lite hoppning igen.:D:D:D och hästen hon red som kallades sandro var jätte duktig så de blev dubbel nolla och det var roligt:D:D:D:D:D:D:D 
Sen blev det en härlig kväll med lina, film och massa godis:D:D:D:D innan jag åkte vidare dagen efter så hjälpte jag henne i stallet med allt från att fylla vatten till att få ut pollarna i hagarna och så mockades och sopades det:D:D hihi lite hästabstinens hade jag nog tror jag:D:D:D 
 
Efter det började min resa hemåt och eftersom att jag avr i varberg så blev det en sväng förbi ullared också där plångboken blev fattig och jag lite rikare på onödiga prylalr:):):) 
 
När jag närmade mig stockholm och segersta så beslöt jag för att sova på segersta en natt bara för att jag avr i närheten.:D:D och på måndagmorgon då jag vaknade så gick jag till stallet, jag menar när jag endå var där kunde jag lika gärna säga hej till Weine som tittade på mig och sen kom fram och körde ner huvudet i famnen på mig coh suckade, och så stod han så en stund och bara mös:D:D:D:D:D då blir man endå lycklig när en häst gör så med en.:D:D:D sen passad ejag på at tköra lite lastbil också när jag endå var där.:D:D 
 
Nu har jag två veckor kvar av ledigheten coh den ska spenderas med ungefär ingenting:D:D:D precis som en semester ska vara:D:D:D
 
Havet bjöd på åskväder dagen då jag kom till smögen men lika vackert är havet även för det:):)
 
Den klassiska turistbilden då man är i smögen, de färgglada sjöbodarna.:D:D
Nästa år sk ajag ta en bild p åalla turiste som står på klippan där jag tog bilden coh fota dem i stället:):) 
 
Alla som röker är inte detta den roligaste fimpkoppen som skådats, inga upp och nervända blomkrukor här int en rekodelig antikdykflaska var det här.:):)
 
Lite klippor och havet.:D:D 
 
klippa och hav. många såna bilder blev det men vad gör det allt är så vackert här.:D:D
 
Denna vik kallas för smugglarviken, för föri tiden så smugglades det här, då viken är så djup så kan störe båtar ta sig in och vem vet vad de had i sina laster, kan tänka mig att det var som en stor gott och blandat påse de kom med:D:D 
 
Syster fick abstinens då hon såg p åsin mobilapp att en båt var på väg in och förbi smögen, denna båt var det fantastiskt vackra seglaren Lady Ellen som vi hade sådan tur att få gå ombord på tack vare Göra som äger och kör SOten, då han varit skepapre på henne och då han är mycket väl medveten om systers kärlek till båtar så frågade han om vi ville följa med och gå ombord på henne då hon l¨åg i hamn och det är inte många som får det så det var väldigt speciellt måste jag säga, en mcyket vacker båt.:D:D:D och som ni ser så har syster kidnappat min superkamera så p åden finns fler bilder dock så råkade den bli kvar på segersta så får göra ett inlägg om denna båt efter semesten.:D:D så ni får se hur fin hon är:D:D
 
Syster jobbar, fick följa med ut på havet en av dagrna med dykbåten och då fick jag se säl också och det var roligt:D:D:D
 
Dykflaggan uppe, då är dykarna i vattnet:D:D:D
 
På Soten, Smögen hamnen sett från havet, precis som man ska se det:D:D
 
dessa gamla fiskebåtar skulle ha blivit ett flyttande vandrarhem då de inte används i fiske länge men det är ett för stort projekt att rusta dem och hålal dem flyttande och se bara på den i mitten den gav vika i våras och nu när semestranra är över så kommer det bli en komplicerad bräjning av denne som legat på botten hela somamren, hihi ungefrä så lät historien som göran berättade under sotens berättarkväll.:D:D
 
Göran ahde även historier om Smögen bron, hur den blev til loch så vidare, men de minns jag inte så bra:) men detta är första gången jag ser bron på detta vis, har ju alltid åkte över den med bil, men nu fick jag åka under den också.:D:D
 
Sotekanalen, här fanns det mycket historia om stenhuggeriets glansdagar och massa annat.:D:D:D
 
Syster och kapten Göran i full rulle med jobb på berättarkväll med M/S Soten:D:D
 
Soten går till Hunnebostrand under berättarkvällarna och även där finns en del historia som Göran berättar om.:D:D och fin solnedgång bjöds det på också:D:D:D
 
Hopptävling i kungsbacka också, så rolgit att träffa Lina och hästarna igen:D:D:D:D:D
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback