Vinnst idag för mig och Mads

Hejsan hejsan Weine här igen.:):)
Dagarna har varit ganska lugna för mig nu ett tag, Mads har ridit lite han avr till och med så fantasifull så vi var ut på äventyr utanför gården och ute i naturen en av dagarna och det var roligt annars har jag blivit longerad och så massor av promenader med Frida. hon har varit ganska upp och ner i humöret men jag har i alla fall försökt varit snäll och rar:):) Men till saken nu då, idag har jag tävlat på djurgårdens ryttarklubb i stockholm, det var roligt tycker jag, fast jag tror Frida inte tyckte det, japp jag varr inte så snäll, fast sen tyckte hon nog det på sluten endå, läs vidare så får ni veta allt:D:D:D
 
Frida har förberätt mig och lastbilen hela dagen idag och så vid tre tiden åkte vi äntligen, jag var taggad men snääääll under hela resan, fanns ju färdkost (hö) att äta så det gick bra, blev dock lite otålig då vi kom in till stan då det var en massa stop hela tiden (rödlyssen) men annars så skötte jag mig bra.:):) När vi kom fram så tränsade Frida mig och så gick vi mot vet cheken, jag sprang så finnt så finn, så vetrinären godkännde mig utan problem, sen tog Frida mig tillbaka till lastbilen och började göra mig fin med fita strumpor och vita tofflor och så sadel och täcke på det, känner mig värkligen så snygg när hon klär upp mig så, som att bära kostym ungefär:):)
 
Det är ungefär här som det kommer en hög med ridskoleryttare i skogen och jag blev jätterädd för dem, och slänger mig, oturligt nog så har Frida precis tänkt ta på mig kandaret men hon har bara hunnit fått på tyglarna runt halsen och så har hon tagit av tränset på mig så ni kan ju tänka er kaouset som utbrött mellan mig och Frida då, jag sprang och hon erfter och jag sprang mer och kandaret for i marken och Frida skriker på mig och jag springer mer och allt är jätteläskigt, men jag ger upp snart och ser en grästuva som ropar efter mig så då stannar jag och Frida får ta fast mig, hon var nog både arg, rädd och panikslagen över det som hänt för hon sa inte mycket åt mig efter det äventyret. Hon börjar först prata med mig efter att Mads har ridit klart på mig. Sen åkte vi hem och väl hemma blev jag ompysslad av Frida på bästa fridavis så som bara hon kan mysa med mig och så fick jag äpplen.:D:D:D Under all panik så gick ju mitt kandar sönder också så Mads och Frida fick slänga ihop ett av mit träns och de som återstod av mitt kandar, så tävla kunde jag göra endå.:)
 
Men ritten då jag tävlade ju också där imellan  och jag har aldrig kännt mig så fräsh efter en springtur innan start, jag riktigt flög fram och fick ihop 71,0% och det innebar att jag vann allt sammans, haha då helt plötsligt var alla jätteglada och hurrade och tog bilder och massor av människor såg på mig och alla tyckte jag var så duktig, till och med Frida blev glad igen, tänk vad en liten vinnst kan göra.:):):)
 
Titta vad duktig jag är.:D:D
 
Prisutdelningen allt kul då man är hogst upp på palen, jag och Mads vann jättem¨ånga prisen, fast det var mäst grejer til lhonom, jag fick ett shabrack och ett par benlindor från agria, foidertillskott och så nått mer tror jag mednan Mads fick allt möjligt roligt listan tog aldrig slut.
ärevarvet är också roligt, speciellt när de spelar hög musik:D:D jag älskar det:D:D
Vist är vi finna Mads och jag då vi har vunnit på årsbästa 71,0%
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback