söndagsmys

Nä tyvärr så är det inte Weine som bloggar idag, lyckades med nöd och näppe ta daton ifrån honom inna jag lämnade stallet, han har blivit tokig, tror att han bara kan ta grejer från mig på det viset inte okej.:) fast han får vara med lite här idag endå men jag bestämmer vad det ska stå idag.:)
 
Idag har vi haft en vilodag på Segersta, sol och lite blåsigt men annars en super bra dag tycker jag:) Jag ahr då mäst tagit handom Weine och Jimmy idag men mäst Weine:D:D Först tog vi en promenad till stora vägen på morgonen han och jag och Julia tog Jimmy sammtidigt:) vi betade lite gräs och så gick vi lite och så åt vi lite och så gick vi lite, HUR mysigt som helst:D:D sen blev det lååång rykt på Weine då han skulle vå "kärlek" gånger 7 idag som det stod på tavlan, så då var det ju bara och börja tänkte jag.:)  han blev tvättad, kamad och fick nagellack på tårna och så en massa gulligull:D:D:D:D Men tacken för det var ju att han rullade sig så fort han kom in i boxen.:) så är det, heltidstjenst att ta handom den hästen. Vid lunch så gick vi ut på gräsjakt igen och så fick han mer rykt och så lika på Eftermiddagen fast då blev det utebanan då det blåste så mycket och jag ville helst ha en lugn tur.:):) men han fick lite gräs endå  då vi gick tillbaka till stallet:):) Nattsockorna på och så sa vi god natt och hej då för idag:D:D
 
Igår då var också en fin dag och då passade vi på att rida på tur i skogen, jag i tätten på Flaman och så Maria och Chagini, Annie och D2 och Julia på Sune.:):):) vilkent gäng va:):) det var jätteroligt, jag visade de andra Galoppbackarna som jag hittade på Flaman här om dagen då jag red själv, men igår blev det mäst skritt och trav men jag tjuvgalopperade endå upp för backen och sen en bra bitt längst grusvägen också då de andra travade:):) hehe jag och flaman tyckte det var mycket roligare att galoppera:D:D
 
 
 
Mystur i skog och mark, Annis bästa komentar unde hela turen var. " om vi nu endå ska rida  iskogen kan vi väll i alla fall följa stigen!" ( det var en enorm gran som hade ramlat över stigen så vi var tvungna att gå runt den.:):):)) haha vad kul vi hade:):):) Hoppas redan på fler uteritter:):):)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback