Då var man hemma igen då

Hej bloggen:) ja vist säger man så när man inte har träffats på en hel vecka, måste erkänna att det varit lite tomt utan dig på kvällarna.:) men nu är jag här och jag ska skriva varje dag igen:D:D så häng med på min varda i stallet.
 
idag har varit en toppen dag, solen har lyst och värmen harvarit sommar:D jag ahr packat ur lastbilen och tvättat tävlingsgrejer och fixat och haft mig med det idag på EM så red mads två hästar men annie gjorde dem så jag ahr tagit handom Weine idag gått på promenader och ätit gräs och myst i solen.:D:D:D Jag har också sprungit över åkrarna i ful lfart på jakt efter en lös häst, närmare bestämt en av hingstarna som Annie rider, hon var precis klar och skulle skritta til lstalelt då får han tokpanik och börjar skena med henne istället och jag hör gruset och hovarna utanför stalelt och sedan ser jag en svart skugga fara förbi och jag slänger allt jag har i händerna åt alla håll och springer ut efter, där ser jag Annie ligga på marken och hingsten är på väg upp i skogen, jag efter över stock och sten och vitsippor, ut på åken och så sprang jag fort fort, har inte sprungit så fort på länge, hästen var ju för tussan gubbar på väg mot stora vägen där lastbilar och all trafik kör som dåra. på vår grusväg ser jag KIAn komma i ful lfart för att genskjuta djuret från andra hålelt och jag springer för att se hästen på andra sidan den enorma åken, det måste nästan ha blivit en kilometer endå då jag även fick gå hem med djuret då jag fick fatt i honom, allt slutade bra i alla fall, Annie mörbulltad och hästen hade inte en skråmma.
 
Resten av dagen var lugn och behaglig och nu hade jag väl tänkt att jag skulle skriva lite om resan också men det får ett eget inlägg.:D:D
 
Tjing så länge:):)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback