Tävling - Hem - Tävling - SEMESTER

Nu har jag lämnat Segersta för tre veckors semester, men innan jag tog min semester han jag med en tävling och det blev Mariefred, meeting med D2, Jimmy och Candyman.
 
Det var strålande sol hela helgen och tävlingsplatsen var mysig och trevlig.:) vi fick stå i finna boxar inne i ridskolans stall och det var så mysigt där.:) Hästarna har varit super finna och jimmy debuterade i INT 1B och blev två vilket var suepr kul och Candyman gjorde en mycket fin runda på lördagen och vi var mycket nöjda för det, D2 har även han sköt sig super, enligt mig och jag tror Mads var nöjd med honom också, han har jag aldrig haft med för på tävlig så det var roligt, lika snäll som alltid var han och tyckte det var jätterolgit att bli fin och visa upp sig.:):) så rolgit när hästarna sköter sig då blir man så glad.
 Har också haft stora prövningar denna helg, att knoppa en häst är lätt, men att knoppa en häst som knappt har någon man det är svårt, men lyckades med det tillslut så Candyman fick sina knoppar i hela manen denna gång och det klädde honom väldigt bra, på Jimmy körde jag många små knoppar som jag gjorde i rottredam och han blev nästan lika fin, men tror de blev snäppet bättre i rottredam. Prövningen med honom blev att han rullade sig innan  prisutdelningen och jag hade inte mycket tid att fixa honom så jag var arg som ett bi, men han kom till prisutdelning utan ett spån på kroppen endå.:) D2 visade sig vara en snäll häst att knoppa tills man kom till nacken då blev han rädd för mig, men med lite socker så gick det också, när jag kommer tillbaka från semesten ska jag ha öronträning med honom.
  På lördags kvällen då tävlingarna var slut åkte vi hem till segersta igen för att lastbilen skulle packas om till Falsterbo, jag packade ur allt mitt och Maria packade in allt till FBO:) klockan elva gick vi hem den kvällen och så upp igen vid tre för att hjälpa maria med Dobbin och chuppa som skulle till FBO, de åkte från Segersta vid fem på morgonen och lite senare på dagen så åkte jag och Mads till Mariefred igen, nu med den bruna lastbilen och Candyman för att han skulle starta i GP, vi var lite sena till Vet. check men vi var inte sist så vi var glada för det, gjorde klart Candy och så red mads fram och han såg riktigt fin ut, på banan tyckte jag att Candy var fin också och jag tror mads var nöjd men procenten var värkligen inte bra men man får då inte glöma att candy var ganska trött och så var det 30 grader i solen så varmt som tussan var det.  När allt var klart så åkte vi hem, Mads körde ut till Motorvägen och där hämtade Maria och barnen upp honom för att åka mot FBO och jag tog Candy och lastbil hem till Segersta, han var ganska jobbig att köra för han sparkade och hade sig nästan hela vägen hem så var mindre glad på honom då vi kom hem, men hem kom vi och jag, häst och bil var hela och rena.:):)
 
Nu har jag semester i TRE veckor och det ska bli riktigt gött att vila upp sig lite.:D
 
Har även blivit lite bilder från tävlingen, lite vanliga bildwer men också lite udda, sånt som man inte ser så ofta.:):)
 
D2 (de översta bilderna) var så fin och duktig.:D:D Jimmy (sistya bilden) tog en andra plats i sin debut i INT 1B, vi var mycket nöjda med honom.:D:D 
hahahaha, oj vad vi skrattade åt denna bild när vi såg den, haha och nej jag har inte fått skäll vi är bara helt omedvetna om att Maria tog bilden på oss.:D 
för igentligen var jag så här glad.:D:D:D
hehe.:):)
På Fredag kväll blev det frisörsalong i stallet, Mads skulle klippa av sig dynamitharry frillan, för tro inte han hade varit sugen på att börja ha hårnät som vi tjejer måste ha i dressyren.:P:P och resultatet blev kanonbra.:)
D2 laddar för sin start i PSG:D:D
Kandaren på plats, fixade och redo för användning.:)
hästarnas numer under helgen.:):)
Nyfixade stövlar åt Mads:)
Ni som är i FBO, vi på segersa är med i deras Magasin.:D:D:D:D:D:D:D:D:D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback