Östkust till västkust och tillbaka igen

Nu är jag hemma i de norra skogarna igen hos mamma och pappa.:) känns bra, lite trött men det får man vara efter en vecka med fullt ös.:) jaja så mycket har jag ju teckniskt sett inte gjort men det tar på krafterna att åka runt och träffa folk.:) nu har jag semester en vecka till sen är det tillbaka till jobb och verkligheten.:) men innan dess sak jag ha hunnit med att skriva om min senaste vecka och så fixa med alla dessa bilder som jag tagit.:):) det mästa kommer jag nog ha gjort till kvällen är slut men endå:D:D Antar att det är lika bra att jag börjar då.:)
 
Började ju då min resa för en vecka sedan och första anhalten blev Segersta för att lämna en grej och sen så mysa med weine lite, http://weine.blogg.se/ kan i läsa om ni ville se mer av honom.:) var i alla fall mysigt att mysa lite med honom innan jag fortsatte min resa genom Sverige.:)
  Kom till Linköping och syster Matilda under kvällen och då for vi ganska snabbt ut till Maxime (hennes polle) och red och fotade i solnedgången.:D:D:D allt var frid och fröjd tills pollen fick för sig att det var något som var mycket läskigt och for rakt upp och rakt ut och var överallt  sammtidigt så syster provade sina vingar och fick flyga, hon landade ganska snabbt dock och gjorde sig lite illa, så dagen efter blev det sjukhus och rönken för henne och jag fick ta hovslagare och hästen, red en sväng på honom också så att han skulle få motion.:) och lite bilder blev det:)
  Under vistelsen i Linköping blev det förstås mycket häst men också ett besök till Söderköping där det också var hästar på schemat men också glass på Smultronstället som är ett glass cafe, glassarna är enorma och kalasgoda men man vill inte äta glass efter ett besök där, det tog tre dagar innan  jag åt en glass igen kan jag säga.:) men gott var det.:)
har sett finna fjordingföl som man bara vill ta hem i baklukan på bilen.:) och hafgt kalasbra väder:):)
 
När vistelsen hos syster var slut så åkte jag vidare mot min gamla hemort Varberg.:) kännes mycket konstig att vara tillbaka där tog ett varv på stan (som inte är så stor) och träffade på Moa som har sin kläddbutik där och det var trevligt.:) sen så satt jag vid havet och bara njöt av solen och att vara på västkusten igen.:) men besöket var främst till för att träffa Bästa Lina och bästa Emeline igen och det gjorde jag och det var helt fantastiskt rolgit att se dem igen, hade glömt hur mycket jag saknade dem.:) Följde med dem till Glommen för de skulle hoppträna en häst så jag åkte med och hade självklart kameran med mig.:)
 Men jag var ju som sagt var bara i varberg några timmar för att mellan landa för jag var ju på väg till syster 2 som är i underbara Smögen hela sommaren och jobbar på dykcentret där.:):) så ganska sent på onsdagskvällen kom jag ditt och det var så roligt att se henne igen.:)
 Smögen levererar ju som alltid och som alltid då jag är där (vilket inte händer så ofta, sist jag var där var 2009 men endå) så var det Seglarveckan och Smögen Offshore Race, så mycket folk på ön var det:) och inte en enda häst var där bara hav, fisk och båtar och så en hel hög med nötter:P:P  (turister).:):)
 
Dagarna går ju fort då man har roligt så idag var det dax att styra bilen mot norr och skogen igen och säga hej då till havet, syster och smögen för detta år ,men jag ska tillbaka nästa år och då blir det dykning för det blev det inget av i år.:)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback