en toppen dag

Idag ahr det varit en rolig dag.:):) Vi har en riktigt soft helg då Mads inte är hemma och Jeanna har kurs så då får vi det lungt och skönt.:):) vi gjorde de hästart som skulle ridas, Longeras med mera på förmiddagen och då tre av dem skulle ridas ut på så fick vi oss en fin tur alla tre, jag på fina HM, Annie på D2 och Jenny på Lorren.:D:D HM var pigg och glad och började så bråka lite på hemvägen. men allt gick bra endå.:)
Så fick jag hjälp av Mantas att spåna alla boxar också, snällt av honom tycker jag.:) skönt at tinte behöva gå fram och tillbaka med skotkärran, han tog ju 4-hjulinge förstås så då gick det super fort.:):)
vid tolv fodrade jag lunch och då fick jag också slada lite med hjulingen.:D:D:D lade även ut hö till EM, kväll ich morgon då så vi skulle slippa det på EM senare.:):)
 
Efter lunch var det bara jag och Annie som jobbade men vi jobabde på bra, gjorde allt och så fixade jag lite emd tävlingsgrejerna medan Annie började klippa MQ men som vanligt när man ska klippa så är ingen maskin laddad så nu har vi satt alla maskiner vi har på ladning över natten så imorgon blir det frisörsalong alla hästpäls på Segersta:D:D
Passade även på att ränsa brunnarna i spolspiltan coh groomen idag, då det fanns tid till det, inget man ser fram emot att göra men det måste göras annars blir det stop i rören. Så jag kavlad eupp ärmarna och började gräva. Efteråt luktar man apa kan jag säga och fast jag skrubbat armaren aså känner jag lukten fortfarande. Inte okej.
 
Då vi kom hem så kom vi på att vi skulle kolla på Step up och ha lite mysigt så här på lrödagkvällen, fick dock avbrytta film tittandet för kvällsfodringen men vad gör det när man kan busa lite emd kursarna som bor över här i natt, hehehehe.:):):):D:D:D:D Annie och jag var riktiga retstickor, får se imorgon om de säger något.:):):)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback