knoppning och en meter längre armar än tidigare

Idag så har det varit en bra dga tycker jag endå, full fart från början till slut och massor har hänt. Mads skulle rida Weine med vita lindor, boods och schabrak då Erik lette?? tror han hete så, haha noll koll på dressyr människor, han är en pansionerad dressyrdomare så han kan sin grej.:) han skulle i alla fall komma och kolla och så skulle det filmas då Mads red Weine, han skulle även ha knoppar så jag fick även göra dem p åhonom ,fy vilken hemsk man han har weine, kort och tunn, inte roligt alls, fin blev han i alla fall och när Mads tar honom så säger han till mig att jag ska knoppa alla hästar han skulle rida under dagen för att jag ska komma in i det igen då det ska vara perfekt på tävling, jag rycker lite på axeln och tänkte jaja, det kan jag väl göra.:)
  Nästa häst ut var Candyman så fick ihop en gäng finfina knoppar på honom och så kandar på det, han blev nästan tävlingsklädd, bortsätt från att lindorna och schabraket var bruna. Men snygg blevb han, mycket bra man att knoppa, lagom lång och lagom tjock. När jag komme rin i ridhuset så skrattar Mads åt mig och säger att han skojade med mig, men han tyckte att de blev fina på Candy så han fick banne mig rida med knoppar även på honom.:):)
 
Efter Candy var det jimmys tur och efter det D2 och då jag blev tvungen att gå med dem båda en stund då Mades var tvyngen att fixa något innan så gick jag där och helt plöttsligt bler jimmy rädd för något och drar åt ena hållet och D2 hakar på fast åt andra, mina armar blev på några sekunder ne halv meter längre, trodd ejag skulle gå av på mitten, slutade med att jag släpper D2 och klammrar mig fast vid Jimmy, som tur var så sprang inte D2 något utna stannade och väntade tills jag ahde koll på grejerna igen.:)
 
EM bestod av förberedelser till Hingstvisningen som skulle äga rum i dag, finna unghingstar kom det och visades upp, även fina diadora  (Mads gamla stjärnba som nu är fölmärr) och hennes föl visades, fick några bilder men inte så många får ta med mig kameran imorgon igen och se om jag kan ta fler.:):)
 Då vi var redo ätt gå hem för dagen upptäcker vi till vår förskräckelse att det är översvämning i MQ box och Chaginis, så detvar bara till att börja mocka ur och läga in nytt spån och sen kunde vi åg hem.:)
 
Japp jag hade knoppningsfingrarna kvar sedan Rolex tiden:):):)
 
Knopp:D:D
 
Har inte gjort så många knoppar av lugg förut emn tyckte endå denna blev bra.:):)
 
Nästan Tvävlings fin, men bara nästan:):)
 
Candyman:D:D:D
 

Kommentarer
Lina säger:

Du e så duktig Frida!! :) vi saknar dig!

2013-02-04 | 22:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback