Jag fick med mig stadsbrudarna på tur i skogen idag

Dagen började vid sex idag för Mads skulle rida tidigt idag så uppe med tuppen idag om man säger så.:D inget mig emot för utomhus var det riktigt höstigt.:D:D sex grader varmt och dimma och solen på väg upp.:D jag fick både ha en stickad tröja OCH halsduk på mig idag :D:D:D:D:D HÖST:D:D:D:D:D
Mads börjad med Weine idag så jag pysslade med honom och gick en sväng runt gården innan Mads kom:) vi hade lite kvalitetstid helt enkelt:D:D och så förstod jag inte riktigt varför W helt plötsligt började frusta och trava brevid mig, jag själv gick ju och fillurade och tittade ner i marken, så när jag säger till honom att ge sig och tittar upp så ser jag tio kossor stå  längst med staketet i sin hage som går precis vid vägen, weine är inte så förtjust i kossor så där av traven och frustningarna.:) men vi klarade oss finnt förbi det hindret och fortsatte vår promenad, Sen rullade det på Mads red Jimmy och D2 också och de var finna och duktiga det lilla jag såg av dem.:)
 
Resten av dagen gick ganska fort, longerade lite och promenerade med mina prinskorvar och så fick ajg med mig Maria OCH Annie på tur i skogen, hästarna var Sune, Hm och Flaman:D:D och alla tre (fem) var super duktiga, och vi galopperade vid galoppbacken och vi gassade lite extra och så klampade vi över stock och sten i skogen och hade det jätte mysigt och trevligt:):):) vi avslutade turen efter cirka två timmar under plommonträdet vid skrittmaskinen på Segersta och mumsade på plommon.:D:D:D Fredagkvällen kunde inte bli mycket bättre:D:D
 
 
Fråga mig inte vad HM gör, han ville nog också ha plommon....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback