Eriksberg sommardressyr 2013

Vilken helg det varit... till att börja med så är Eriksbergs tävlingarna några av de bästa jag varit på, helt fantastiskt finnt och rogivande, synd på vädret bara men maten var god och hästarna skötte sig och servicen var på top:D:D:D
  Hästarna då, hade Jimmy, Weine och D2 med mig denna gång och Weine tyckte förstås att det var roligt att komma ut igen, efter en tids vila, Jimmy levererade som alltid och D2 fortsätter att glänsa och med sitt nya kandar glänste han ännu mer (enligt mig)
 
Vi kom till Eriksberg lagom till de öppnade banorna så man fick rida där på torsdagen och där lastade vi ut i finna uteboxar som var permanenta, jag fixade med hästar och grejer och Mads red alla tre på banan, kvällen var lugn och behaglig och på Fredagen började då tävlingarna, först ut var weine i en GP där han fick ihop 69,6% och därmed säkrade han en tredjeplats:D:D:D sen var det jimmys tur att leverera och det gjorde han ju förstås:D:D han var med i INT 1:B och fick ihop 72,5% och fick en första plats med sig hem.:D:D sen var det D2 tur och där gick det så där han fick ihop 63,7% men jag var glad för alla tres skull endå:D:D  så roligt då det går bra tycker jag.
Lördagen var det full fart igen och idag började D2 med en Medelsvår A:1 och fick ihop 66,5% och därmed fick han en åttonde plats:D:D:D häst numer två idag var jimmy och han levererade även idag i sin debutt i INT 2 så går han och vinner med 73,1% helt sjukt, under hela ritten så stirrade jag bara på poängtavlan som visade 70, 74, 80 och lite till där emellan och jag bara rös i hela kroppen så fantastiskt fin den hästen är, det finns förstås saker kvar att förbätttra ,men oj vilken debut:D:D:D:D vi är så glada över honom:D:D:D
Efter segerjublet med jimmy var det Weines tur att inta banan och visa vad han kunde i GPS och nog slog han sitt personbästa för han slutade på en tredjeplats med hela 70,6% det var så finnt att se honom och Mads idag.:D:D:D är så stålt över "mina" hästar när de är så duktiga:D:D
 
Stjärnor är vad de är och  denna helg så lyste de starkare än några andra stjärnor.:D:D:D:D:D:D
 
Segerbild från INT 1:B :D:D:D:D
 
Mer bilder kommer imorgon, läs också Weines blogg då, imorgon alltså ha det bra:D:D:D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback