upp och ner, ner och opp grisen gal i granens topp

ungefär så har dagne varit idag för mig. Den började kanon med sovmorgon och vårpromenad med Helene för att upptäcka ridvägar.:D:D:D och vist hittade vi riktigt finna sådana.:D:D:D:D:D sen började jag jobba vid tolv och då var alla hästar klara i stort sett så EM blev ju hel skön för mig, då det bara var att gå med hästarna kvar och ta in dem från hagarna förstås.:):) och så mocka och fodra förstås.:D:D men sen så gick det nerför, då John kom vår vetrinär, han skulle kolla på Weine så jag tar in honom i ridhuset så han koam kolla på honom och där har ju Mads lektioner emn vi kan ju longera och springa endå, men Weine var en mycket, MYCKET pigg herre idag och Longeringen gick käpp rätt åt helvete om ni frågar mig. Det börjar bra men så får han CP-ryck och drar iväg emn jag får kontrol över det och så börjar vi om, och ett varv går och ett till och sen så exploderar han igen och denna gång så lyckas jag på något konstigt vis få linan runt lillfingret så det drar till och jag tappar helt kontrollen och Weine är lös i ridhuset, jag bler kall inom mig, och samtidigt arg på mig själv och på hästen som inte kan uppföra sig och sne ännu argare på mig själv, efter kanske fem minuter får John i alla fall fatt i hästkräket och jag får en liten utskällning/tillsägelse av Mads och så får jag traska in i stallet efter tränset och så tar john över longeringen, orsaken är oklar för mig varför men antagligen för att visa hur det skulle gå till, kännde mig ju redan nertryckt i ridhusunderlaget så det räckte, men sen så fick jag springa rakt fram med honom och efter det gå in med honom, jag dog ju nästan under den där halv timmen men men det är sånt som händer, det ska inte hända och jag vill absolut inte att det ska hända igen men de tär inte så mycket att göra åt och jag komme rinte gå och grubbla mer över det nu.
 
Kvällen spenderades hos Maria och Lisa och det var trevligt och jag blev på bättre humör. Imorgon kör vi igen och det komemr vara fullt ös som vanligt.:):)
 

Kommentarer
Syster säger:

Vad kul med nya ridvägar, hoppas ni får med er hästarna nästa gång :)

Ibland går det inte alltid så bra på jobbet, bara att kämpa vidare, heja Frida!

Kramar syster Matilda

Svar: åh vad go du är, nä men nu är jag på banan igen, körd mini lastbil i dag för första gången :D:D:D:D så nu är jag stållt över mig själv igen.:D:D
None None

2013-04-05 | 11:47:34
Bloggadress: http://tildashav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback