Det blev en fin runda på Flisan

Det blev en fin runda på Flisan i ett helt fantastiskt höstväder, Frosten låg kvar på marken länge idag och löven krasade under hennes hovar, åh tyckte det var så roligt. I övrigt så tog det jettelångtid att få tag på henne i hagen, men under den nästan två timamr långa turen skötte hon sig exenplariskt. fick till super bra travfattningar också, och hennes trav var super bra idag.:):) så roligt när det går bra:):) Hade lite travintervalls träning idag, travade en bitt och så skrittade en bitt och så vidare, gick super, hennes fattningar var nästan klockrena:):) så nöjd:):) och så plaskade vi genom vatten som om det inte alls gjorde något, ibland undrar man ju lite vad hon har för sig:) matraster han vi också med förstås:):) går så mycket bättre om man får sig en matbit då och då tycker Flisan:) Plockade äpplen också som hon fick då vi kom hem, sen så började det ju snöa också, fast det var nog bara Lockalt, alltså bara över Flisan och mig för Flisanmatte märkte inget:)
 
Efter ridturen så var det bara att promenera hemåt och det var skönt att promenera, mamma kom och möte mig efter halva vägen ungefär så då fick jag sällis:):) Imorgon blir det ridning igen:):) hoppas hon är lika possetiv då som och idag:):)
 
Rundan jag red idag.:) De blå linjerna var där marken var som bäst och då travade vi, i början tre kortare sträckor och mot slutet tog vi två längre trav sträckor bara för att få sträcka på oss lite och hon var super mjuk och fin och lyssnade kanon på när jag ville ändra tempo, gjorde ganska många växlingar melan trav och skritt även på de längre för att få henen att lyssna och det gick ju kanon. Det är så roligt då det går bra:):) Tänkte även på hur jag själv satt och så och jag tycker endå det märks att man har blivit lite bättre än innan:)
 
Flisan i hagen:):)
BOBBY!!:D:D:D:D:D han tycker det är onödigt att Flisan måste jobba för då blir han ju själv hemma tills hon kommer tillbaka:):)
 

Kommentarer
Anonym säger:

Skönt att du har lite hästar i ditt liv nu!! Gött!!

2012-10-25 | 17:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback