snöfall

Idag när vi gick ut till stallet  så hade det snöat hela natten så det var vitt och finnt ute, har snöat hela dagen så lär väl vara ännu mer snö imorgon. Ingen jätte hitt enligt mig men det är i alla fall finnt med snö, finnare en grå lera och och regn i alla fall.:):) plus att det blir ljusare ute också.:):)
 
Idag har vi varit duktiga tycker jag, gjorde Weine till Mads och klarade det helt utan hjälp med utrustningen, är så glad över att det börjar sitta nu med utrustningen, har mäst koll på tränsen, sadlara är det en bit kvar på men det kommer:):)
Sen så gjorde jag några hästar åt Jenny också, fick även rida idag på Chagini, red fram honom åt Jenny och oj vilken jobbig häst, ingen man slö rider på i alla fall. måste använda benen hela tiden så han inte slöar till. Så mina ben är lite extra trötta idag.:) Fast det var roligt att rida försåt:):) så det är det värt att jag har ont i benen nu.:):)
 
Min eftermiddag bestod ut av att hämta hästar från hagarna, och sen se till så alla hästar fick broddar, Hatar broddar, eller hatar igentligen att fixa broddhålen i skona när det är massa skit i dem, hata hata på det. Men nu är alla broddade och jag fick bara en blå nagel och en rygg som värker. Annars undkom hästarna mäst med fraser som "hörrrö!" och "neeeej!" och "för i helvete!" och "läg av!" hahaha, så de kom lindrigt undan för jag hade mer inom mig kan jag säga:)
 
Har varit en bra dag annars och jag är trött, jättetrött värkligen så ska bli skönt att sova senare:):)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback