Ny vecka

Ny vecka och min andra här på Segersta och fler lär det bli, pratade med Mads idag och vi bestämmde att jag ska stanna kvar längre:):) Jippi:):) jag trivs bra och han tycker jag är bra:):) kul att höra, har fått ganska mycket beröm för hur jag longerar hästarna, så de tär roligt:):) nu börjar jag komma in i allt också, hästarna sitter i huvudet nu och jag har börjat lära mig vilken utrustning var och en har, det går dock lite trökt är mycket som ska tänkas på, men det kommer:):)
 
Idag har i alla fall varit en bra dag, lite små trött och så har jag börjkat vara lite bråkig mot de andra också, hehe, nu börjar mitt riktiga jag komma fram igen efter en vecka i tystnad.:):) Longerade HM och Delisia idag också och Delisia tyckte det var jette äkligt med inspänningen så hon bockade och for runt några varv innan vi hittadade det finna och lugna tempo som igår.:) Gjorde även iordning Boggie till Mads och han tyckte jag skulle skritta fram honom, men jag tolkade det som att jag skulle gå fram honom från marken, så när han kom in i ridhuset så utbrister han, "varför rider du inte?" jag svarar lite förvånad  "han är så stor." haha och ja Boggie är värkligen stor runt 180 i maken om inte högre så han är stor. Mads skrattar bara åt mig. Jag hade ju i alla fall gått fram honom i en kvart innan han kom så  han hade ju rört på sig.:)
 
På eftermiddagen så fick jag rida, skulle skritta D2, först skulle jag rida i ridhuset eftersom han bara skulle skrittas, men  så hade de en Häst lös i ridhuset just då så jag fick rida ut, kom inte jättelångt, D2 började tveka och stegra lite smått, så jag vände, vågade lixom inte banka på, för han är också så stor så om han dragit iväg så hade ju jag flugit som en vante och det vill jag ju inte, så vände hemmåt igen. när jag kommer in på gårdsplanen igen så vill D2 mot stallet men jag vill gå på utebanan, så han far runt, reser sig lite och drar mot lilla stallet och klämer mig nästan mot stalväggen, inte okej. Mads kommer och frågar hur det gickoch jag hade ju inte gjort mig illa så jag sa att det var okej, Mads tyckte jag skulle var ai ridhuset så styr ditåt och då börjar han igen, Mads får tillslut leda in mig och D2 i ridhuet, tre gånger för vi passade på att träna lite. D2 sjönt på min favoritskala lite gran idag kan jag säga. Tycker inte om när hästar är dumma.
 
Kvällen var bra, var till Melisa och Maria som också jobbar här och hade det trevligt:):)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback