tomt

imorse gick jag in i ett stall med bara fem hästar och en ponny i.:( Villeboy har lämnat oss på bergsgård för en karriär i Holland. han åkte vid tre tiden i natt.:( så jag pussade honom och kramade om honom extra vid kvällsfodringen. han och jag har ju kanske inte haft en super relation men tycker endå det är trist när han åkt, det är ingen som pratar med mig när jag fodrar och ingen som är dryg vid in och utsläpp, ingen som är stor, biffig, och faktiskt riktigt snygg.:) ville kommer jag sakna men bara för att han är en jätte baby:):) inget annat, har lärt mig otroligt mycket av att hantera hingstar  tack vare honom.:) så det tackar jag för:):)

 

Hej då Ville bus:):) <3

sov ju då när han åkte men fick mig en överaskning när jag kom ut  på morgon kvisten och hade gått skogsrundan med kira, för då ser man utebanan och där var det något som inte stämde, staketet stod på helt fel håll, en del stod nämligen rakt upp i luften, gick ditt och tre stolpar var nerprejade och resten låg i bitar lite överallt, hjulspår syndes tydligt så jag gissade mig til latt lastbilen som hämtat ville hade kört ut på utebanan för att vända, men den är ju ingen höjdare att vända på speciellt inte nu när det har ösregnat i tre dagar, så han hade kört fast och när han kommit lås så had ehan bara gasat rakt bakåt och kras sa staketet och blev plock i pinn.


Så här blev staketet.:/

Min dag i övrigt har innehållit ridtur på gucci i regn, var inte meningen att jag skulle rida ut i naturen idag, red med lina och zermi och vi red iväg vid tio och kom hem vid elva nånting och unde rhela turen regnade det och blåste men så fort jag kom hem och tagit av gicci grejerna slutade det och solen strålade fram bakom molnen, inte snällt tycker jag. jaja till helgen ska jag minsan ta mig till havet igen oavsätt väder.:):):) hoppas jag får någon med mig:):) är ju mycket roligare att rida fler.:):):)

Sen ahr jag klippt Linus och fixat i ridhuset, på kvällen hjälpt ejag emelie att hoppa linus också, båda var duktiga tycker jag.:)


Detta hoppade Emelie med Linus:):) på et tungefär i alla fall, hon gjord eom ett av kryssen til len oxetr med ett sockerbitts hinder inna plus en galoppbom, så han fick tänka till lite innan själva oxen kom.:) han avr duktig tycker jag.:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback