FJANT!!!!!

japp idag ahr jag hanskat med masa fjantar, först sivana som inte tyckt eom att gå åt vänster då de alltdi går åt höger när de går ut i hagen på morgonen. Men idag så skulle de få beta lite  i hagarna bakom ridhuset, hon tog det med ro då hon såg att gucci redan var där.

Sen var det linus tur och han följde med och blev glad av allt gräs som var där, och ante fattade nada, blev helt tokig men fick in honom i hagen i alla fall. Mockade och fixade att och sen var det dax att flytta fjantarna till deras vanliga hagar, Gucci och tuffis tog jag först, sen silvana som ska banta ner sin mage nu så hon fick gå i grushage, så var det dax för Linus och som ni vet om nu följer mig här så är han och jag inte precis bästisar, han går åt andra hållet då han ser mig och självklart så hände det idag också, men tänbkte endå possetivt i ytligare någon menut innan jag blev trött på honom, man orkar lixom inte vara possetiv åt honom då han går in i ett av hörnen och enligt mig så låter sig en häst bli fångad då, då den inte kommer något längre, men inte han han snor runt och nästan springer på mig.

han springer runt på en stor volt och jag står i mitten och bara väntar ut honom, har inte mycket annat till val kände jag då jag inte gärna vill stressa honom mer, börjar gå mot grinden så han får lungna sig och då springer han förbi mig och försöker hoppa över grinden men komemr inte riktigt över utan tar med sig övre grindtråden och så var en häst lös också.

Jag blir så arg att jag börjar skaka av frustation detta är inte första gången han gör så nämligen! men hann springer upp till sillen vid grushagarna, mebn tyvärr så kommer hans tanke inte så långt han han kunde springa in i den andra grushagen som stod öppen, Nä ut på grusplanen framför stallet och ett tappert försök att ta sig in i stallet också, sen travar han iväg över vägen och in i slussen som tur var, kände jag. jag stängde grinden och gick där ifrån så han fick lugna sig, och så ringde jag Emelie och berätta vad som hänt arg som ett bi var jag men fick fram det jag ville.

På Eftermiddagen så longerade jag ante och han var faktiskt ganska fin, han fick en duch efter passet och så fikc han gå ut i den lediga grushagen för att torka och eventuelt rulla sig.:):)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback