Tisdag

nu ska ni få höra, glömde skriva om det igår så skriver om det nu.:) jo för så här var det, igår då jag skulle åka till coop för att handla så när jag går till garaget för att hämta bilen så kommer en brandbil förbi med fullsatt bil, med andra ord full av brandmän. tyckte det var lite konstigt eftersom jag inte lagt märke till någon brand i närheten mer än att våran granne hade eldat lite på sin tomt. Och så idag när jag skulle hämta en ny höbal på åken bakom ridhuset, kör takton p åden guppiga grusvägen och läger märke till att en bit av åken är brun och inte gul av gamalt tort gräs, tänker först, men det var ju konstigt, har de plöjt ett hörn av åken bara?? konstigt, komme rnärmare och ser att halva åken har blivit upp bränd och bara några meter kvar til lvårat berg av hösilashbalar som ligger där. Just då fick jag värkligen förklaringen til lvarför jag sett brandbilen igår, grannens lilla brasa p åtomten hade spridit sig ganska regjällt, läskigt tänk om de hade spridit sig ännu mer, då hade inte vi haft något hö kvar och tänk om de hade fortsatt mer än då då hade vi kanske inte ens haft ett ridhus kvar. Usch gilalr inte sånt folk som eldar måste ju ha koll på vad de gör, gillar inte folk som inte har koll, det är ju endå väldigt allvarligt med eld så koll måste man ha.

nog om det nu, min tisdag har varit bra annars, kört gössel och mockat och slåppt in och ut hästarna och så fick ville hicka, stackaren, har aldirg för hört en häst hicka, men i vårat stall händer det mästa som inte hästar ska kunna göra. nu hickar han inte mer i alla fall så det är ju bra.:):)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback