Onsdag

nu ahr det inte hänt något på flera dagar så har varit lite tråkigt att blogga men idag har det vänt, ojojoj jag ahr haft tolv Crazy Daisy i stallet, allihopa ahr varit tossigare än tossigast. anlednign det har varit storm här, eller ja inte storm men blåst har det gjort, super jobbigt. jaja nu till dagens händelse.

Hästen är lös kan jag säga, jo det var nämligen så här. Jag hade fått ut alla polalr utom cia och den nya, tog den nya först eftersom cia skulle till en bortre väghagen så tyckte jag att det kunde vara smidigt. har precis kommit ut ur boxen med honom och är på väg in i uppbindningsplatsen i utestallet och då bara kastar han sig bakåt, vad jag gjorde vet jag inte men rädd blev han och som sakt kastar sig båkåt, jag tappar honom och han är lös på gårdsplanen. Han springer mot sina komisar i hagarna bakom skritten och då ser jag ljuset tändas, kanske han är klok att springa in i sin hage med det samma, men ljuset slocknade lika fort då han viker av precis efter mitt hus och så börjar ju de som redan är i hagen springa som galningar förstås och det förbättrar ju inte minaodds direkt. han sprang ut på vägen och bort mot skogen, max gnäggar lite och spring med inne i sin hage. Lösspringaren springer en bitt til lefter vägen och jag efter, men så vänder han och kommer tillbaka och jag ser min chans att få tag på honom men då vänder han igen och väljer att springa in i skogen mot ullas stall och jag efter, sen så lyckas jag genskjuta honom och får honom att vända, han galopperar ut på vägen igen och bort till slussen til lsina kompisar och så springer han in där som tur är och jag får tag på honom, går mot stallet för att få på honom skydden som han ska ha i hagen och då slitter han sig igen!! denna gång springer han direkt in i slussen så det var ju skönt. Stängde o mhonom då och lätt honom vara ute utan skydd, enbart för att jag int eville ha en häst lös igen var ganska trött på lösa hästar just då.

Sen mockade jag och körde gösel så nu är göselstaden är ren från gösel då jag även körde med högtryckstvätten då jag fårt bort allt gösel. tre dagar och tre containrar krävdes för att få bort allt gösel.:):)

Eftermiddagen var lugn, lina och jag löshoppade, Cia, Den nya och Ville och alla tre hoppade super alla tre.:):)
tyvärr inga bilder denna gång men nästa ska jag försöka få lite bilder.:):)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback