Lördag och söndag

japp gårdagen var bra, var dock väldigt trött på kvällen så blev ingen blogg då, somnade bums efter fodringen på kvällen.:) så trött var jag.:):) men dagen, alltså söndagen var endå en helt okej dag trotts allt. Blev tävling på varberg RK med silvana och Linus, fick åka med och hjälpa till lite på morgonen och sen åkte jag och moa tillbaka till gården och mockade och släppte ut hästarna, jag kastade ut djuren och moa körde mockningen, vi var klara emd allt p åen timme vilket var kanon och då åkte vi tillbaka och kollade på tävlingen.:):) vi är ett bra team tycker jag.:) och roligt har vi.:):) jag avr kvar på tävlingen till lunch och då åkte jag hem för att själv äta lunch och sen avra p ågården och fixa.

Efter lunchen så fixade jag en massa höpåsar alla till linas och det är 16 stycket så ganska många sen gjord ejag påsar till mina inne i stalle tockså som jag kan ge till lunch imorgon.:) lite förarbete lixom.:):) och så körd ejag in två kärror hö också til lmig själv.:) och sen fixade jag vattenhinkar til den nya bruna som lina har och mathinkar till zermi också.:):)

Efter allt detta små plock så var det dax för pollarna att motionera, fyra stycken i skritten och resten som inte behöver skritten fick gå in i sina boxar och så fick de en liten extrea mysstund en och en med mig idag, måste ju ge dem kärlek också inte bara ilska som det ofta blir då de inte gör som man säger åt dem att göra, men idag var det bara en riktig mys eftermiddag och jag tror de tycket det var lite mysigt.:):)

Bra dag har det varit i alla fall vilket är possetivt:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback