hej då

idag ahr det nästan varit storm tror jag för det har blåst hur mycket som helst. har haft det ganska lugnt, hästarna har varit ute i solen och myst och jag ahr myst i stallet med max som fick vara inne idag för idag åkte han ifrån oss här på bergsgård, hej då max sa jag när han åkte iväg med lastbilen tillsammans med sofia, ingbritt och alva. tycker de tär tråkigt att han åkt för han har varit så mysig den sista tiden här och nu komme rjag aldrig mer se honom så kändes konstigt att lasta honom, fick samma känsla som jag fick när jag lastade vinglan då hon åkte ifrån mig, bara det att detta var väre eftersom han kanske inte kommer vara i livet så länge till.:(:(:(

jag har nog haft en ganska upp och ner relation till max, för ett år sen så hade jag inte mycket hingstvana alls, men med honom var man så illa tvungen att lära sig för han avr hemsk, han gjord eallt so men häst inte ska göra kändes det som. men nu har han värkligen förändrats, det är som om han förstår vad som skulle hända honom, han förstod nog allt som vetrinären sa på helsingborg för två månader sen, för efter det förändrades han jättemycket, det var som om att vända på en hand.

max var ju också den häst som jag fick rida på aldra först när jag började jobba här, och int ebara det han vär även den första hingsten jag satt på och även den yngsta, eftersom han bara var fyra år föra året.:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback