Hovspår i mitt liv - stor vit

dagens "hovspår i mitt liv" kommer tilldelas den store vita som var en dröm att vara groom åt.:):) mina damer och herrar får jag presentera Rolex.:D:D

Rolex "Rollepolle"
Athletico-Burggraaf

Valack
1998


Rolex, rollepolle, gosegrisen, bästa...kärt barn har många namn, listan kan göras lång.:):):)

Rolex träffade jag som med alla andra hästar på Esjumping i februari 2011, då jag började jobba där, vår första tävling blev i Norge och jag själv oerfaren när det gäller tävlingar och så (då jag själv aldrig tävlat) var väldigt nervös för denna tävling, skulle hästarna vara tillräkligt finna för sofia då hon tog över vid framridningen, skulle jag göra rätt, igentligen kunnde allt gå fel men det flöt på bra och vips så var helgen över och hästarna och vi lastade in oss i lastbilen för att åka hem, jag hade överlevt min första tävling och de tvar inte min sista, efter dne följde ett helt år av roliga och mindre roliga tävlingar, både i sverige och utomlans.:) Med rolex fick jag se delar av Europa, så som Norge, Danmark, Polen, Tyskland och Holland och varje tävling hade sin utstrålning men de jag gilalde bäst var Odensen i Danmark, Vestfold i Norge och Lods i Polen av inomhustävlingarna och Drammen i Norge och Gera i tyskland av utomhustävlingarna.:):) där ifrån har jag bästa minnenea:):):)




Bra minne  som självklart finns med på bild.
Övre bilden Rolex och Sofia i Lods, Polen:)
Undre redo på framridningen i Gera, Tyskland:):)

Minnena är många med denna vite springare och jag saknar honom grymt mycket, han av så speciell, nu har han flyttat till Holland med Sofia och jag avr dne som flyttade med men på grund ut av visa saker så flyttade jag hem igen och lämnade min gullegris kvar, för han blev ju nästan som min.:):) matglad och alltid den som visade att "här är jag!", "jag dör här inne!" "GE MIG MAT!!!" matglad är endast ett milt ord i hans öron, han gjorde vad som helst för en sockerbitt, vinkade med framhoven, skrappade i golvet, blev allmänt sur om man inte mös med honom först och ja det finns inte ord till hur mycket jag gillade den hästen.:):)


Rolex <3<3<3<3

~*~*~*~*~*~


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback