gräsklippar måste också få gå på promenad

hej hej, igår var det så otroligt finnt väder här  så där av ingen blogg.:):) solade mäst hela gårdagen och det var förstås kanon skönt att bara slappa och ligga i hängmattan:):):)

Idag så har jag, mamma och pappa varit till österfärnebo och besökt Isomaskin, det är en värkstad där man jobbar med ismaskiner, och de hade tioårs jubileum idag och pappa ville så gärna ditt plus att vi känner en som jobbar där. erkänner att de tvar ganska coolt att se maskinerna och de har just lanserat en ny maskin som de gjoprt själva (annars servar de och ahr mäst reservdelar om jag förstod det rätt, men IzoBel 612 har de tydligen konstruerat själva som sakt och den gick på el, det är den första svensktillverkade el-isbanemaskinen maskin. Resten går på gasol, så det var ju intressant att få reda på.:)

efter besöket där så åkte vi till gysinge och gick på marknad, och det var väl inte så roligt igentligen för enligt mig så krymper den marknaden för varje år , eller så är det jag so mblivit längre.:P :):) och inte fanns där några goda karameller heller så mina pengar fick stanna i plongboken:):) vilket  förstås var possetivt.:):)


väl hemma igen så fick gräsklipparen komma ut och bli rastad i en timme ungefär, han blev så glad och brummade och väste och gräset var nog extra gott idag för det blev väldigt finnt då han var mätt och belåten.:):) jag fick hålla ganska hårt i honom så han inte sprang iväg för mig också:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback