fisk på kroken

Idag har jag inte latat mig i hängmattan idag fixade jag blandannat middag och så var jag häst och hundvakt igen:):):):):) och så har syster Matilda kommit hem och på kvällen kom vår gamla granne och barndoms vänn Tim och hälsade på hur roligt som helst att träffa honom, vi spelade kort och åt choklad, jag vann p åvänd tia jätte många gånger :):):)

Fast dagen började med att syster vill gå och meta i hällskog så vi cyklade ditt utrustad med daggmask och metspön:) haha har inte metat på säkert tio år, så had einga förhoppningar, men första firren kom på kroken redan efter fem minuter, dock blev jag så paff över detta så tappade den p åbryggan, och tror den skvallrade p åde andra för sen så rykte det bara i linan och masken avr borta i stort sätt, så jag býtte ställe, så nytt ställe och ny mask så han den knappt komma under vatten ytan så fick jag napp, denna gång mer berädd så fick en fisk som kanske int evar så stor men den hade fått kroken så långt in så vi dödade den, och så på med ny mask igen och samma sak, denna gång en större fisk som vi också dödade:D:D så två fiskar fik jag upp och så en ganska liten som kom tre gånger som fick namnet lars, han var nog mäst hungrig, inte varje dag man får mask lixom.:):):):)

sen gick jag en promenad med Astrid och så hämtade jag Etta och pepps tillsammans med Elinor:D:D
Så lite har jag gjort idag, målade även en tavla också.:):)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback