Helgen i Linköping hästig värre

Helgen i Linköping var fantastiskt rolig.:):):) massor av söta fjordingar har jag sett och massa andra hästar också. Kom ditt på torsdagkväll och då åkte jag och syster direkt ut till stallet  till Maxim.:D:D han är ju så söt, dagens arbetspass för honom var tömkörning och eftersom det regnade så började vi i ridhuset men mot slutet så upphörde regnet så vi kunde gå ut lite också:D:D:D Jag provade också lite gran och det är mycket att hålla i även fast man står bakom hästen.:D:D
 
 
På fredagen så jobbade syster så jag var ensam hela dagen, vilket jag tillbringade i att ligga i soffan och kollade på Tv och så gick jag en promenad mellan regnskurarna:):) på kvällen blev det stallet igen och idag så red vi båda två, jag fick låna en söt polle vid namn Sina, en 20 årig dam som var super pigg då vi kom in i skogen.:):)
på turen fick vi se TRE älgar också, det var spännande.:):)
 
 
På Lördagen så var det massor av hästar som gällde, vi var på premering nämlingen och för er som inte vet vad det är så är det som en utställning där hästen visas upp och får poäng och så.:):) det började med några ponnyer  och så blev det fjordingar efter det.:):) många finna och de jag tyckte var lite extra finna var även finna enligt dommarna så de fick mycket bra poäng och deplom:D:D:D
 
på kvällen så var vi till Maxim och då fick jag rida honom, det regnade så vi fick vara i ridhuset men vi gick ut på slutet för att fota lite.:):):):):) maxim var en rolig prick att rida, men kanske inte riktigt min typ av polle, men kul att prova.:):):) På Fjordingfrånten så fick jag även se de flästa färger som en fjording kan ha:D:D
 
Musblack = Skimmel
Rödblack = fux
Gulblack = typ isabell färg på en "vanlig häst"
 
så även fjordingar kan ha olika färger för er som inte viste det:):):)
 
 
Söndag var full även den mer hästar, maxim fick gå på utebanan idag och matilda fick lite hoppning utav mig, de var så duktiga.:D:D:D sen så kom ju mamma och pappa och skulle hämta mig så de var också med till maxim och så red mamma:D:D:D:D:D så stålt över henne hon var så duktig.:D:D:D:D:D
Innan vi sa hej då till maxim så tog vi några bilder på honom på stallplanen.:):)
 
 
helgens fotografering resulterade i 1070 stycken bilder, så de som är här är de absolut bästa enligt mig.:D:D:D hopaps ni har haft en trevlig läsning.:D:D:
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Elinor säger:

Åh vilken fin helg du ser ut att ha haft :D Jättefräna bilder :D Kul att mamma varit upp på hästryggen också :D hihi

Svar: :D:D:D:D:D Nästa gång är vi där alla tre sammtidigt och då ska vi ha skoj.:D:D:D
Frida

2012-07-17 | 20:03:45
Bloggadress: http://ellenelinor.blogg.se
syster säger:

TACK än en gång för helgen och alla foton! Så duktig du är!

Kramar!

Svar: Tack själv för att jg fick komma och ta alla finna bilder, du medvärkade till resultatet du också.:):)
Frida

2012-07-18 | 15:53:55
Bloggadress: http://tildashav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback