Torsdag

idag var jag klar med stallet kvart över nio, det måste endå vara rekord tid, alla hästar ute och hela stallet mockat, Hur undrar ni kanske? svaret är väldigt enkelt fick ju förstås hjälp idag, av en durasellkanin:D Moa heter durasellkaninen igentligen och hon kom tidigt idag och sa att hon skulle hjälpa mig, vist sa jag och fortsatte ta ut hästarna, och när det var klart så skulle jag börja mocka, men då är där bara två boxar kvar för Moa har gjort resten, jag är förstås super tacksam för all hennes hjälp.:D:d och sen så fick jag åka med Ingbritt till stationen för hon skulle med tåget och efter det var det klippning av häst fylla lunchpåsar till hästarna och kolla tänderna på två hästar med vetrinär fredriks hjälp och så var där en hovslagare också som fixade fötterna p åmoas hästar, allt detta hände på runt två timmar och så vill jag bara tilläga att Fredrik är bästa vetrinären jag träffat någon gång.:D:D hur trevlig och kunig som helst och han gilalr nog hästar lika mycket som både lina och jag gör.:D:D tur vi har honom tycker jag.:D:D

se blev det lunch och då fick jag sällis då lina ville äta sin lunch med mig och det fick hon förstås:D:D

Efter lunchen otade vi nytillskottet Ciadeem och så lasttränade vi henne och banner, och det gick över förväntan bra lite små despyter bara men in gick dem och ut gick dem också, ska tilläga med ett tillslut:) Banner gick in när Cia stod i transporten men inte då den var tom och cia kunde inte backa så hon lade sig nästan men tillslut så gick allt som fina fiskar i vattnet.:):)

Sen så skulle jag åka och hämta Ingbritt igen så Lian och Moa fixade klart i stallet, Tack för all hjälp i dag tjejer ni är bvara för bra.:D:D

När jag kom tillbaka så skulle Cia bli riden så jag kollade på och fotade lite, hon är värkligen en super fin häst.:):) fick lite bilder då hon hoppade cia och de blev inte super bra men lite att titta på i alla fall.:D











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback