Ny vecka nya bekymmer

idag är det måndag som ni alla vet och de tär ny vecka, alltså nya äventyr, bekymmer och utmaningar att lösa.:)
jag har haft det som vanligt, kallt och blött och humörsvengningar, haha, nä då jag ahr haft det ganska bra fast det sistnämda har stämmt väldigt bra idag och inte blev hästarna bättre av att jag blev irriterad på dem, de blev förstås mycket värre då.

jag har int ebara varit arg på hästarna utan p åen viss hund också som idag avr på humöret att förstöra och ställa till det och inte lyssna idag, Kira, fy fasiken vilken jobbig hund det är, allt började med att hon på morgon kvisten had etagit sig in i TV rummet som jag stänkt dörren till i går kväll för att hon INTE skulle vara där och sen sprang hon bara rakt ut i vägen då jag gick skogspromenaden med henne vid tio tiden, tur för henne att det inte kom någon bil då för då hade inte kira varit kvar. Sen så fick hon vara i sadelkammaren fram till lunchen så hon i alla fall fick vara "ute" är ju rummstempratur där också så hon frös då inte då hon låg på två tjocka ulltäcken som jag fixat åt henne. På Eftermiddagen så var hon på väg att anfalla en hund som gick förbi gåren men jag ahn ropa in henne, så hon i alal fall inte anföl lhunden, men hon kom ju då inte till mig utan sprang in p åtomten till stora huset och det värkade precis som om hon trodde jag lekte emd henne då jag försökte få henne att förstå att hon gjort ohygligt fel, för hon bara sprang och gömde sig eller sprang runt huset. Blev så arg på henne att jag abra gick där ifrån för att lugna ner mig då hon endå inte kopplade att jag avr arg var det ju ingen ide att fortsätta ansåg jag.

och på kvällen då jag åkte och handlade efter jobbet och kommer hem igen ahr hon tagit mitt bröd och börjat gnaga på plastpåsen och brödet som var i den. då blev jag väldigt arg på henne.

Men nog om den hunden nu, hästarna har också varit bråkiga idag, eller mäst pigga för kyllan tror jag men de har prövat mitt tålarmod ordentligt i alla fall.

Och så har jag ridit påLinus och eftersom Lina hade träning i ridhuset så beslöt jag mig för att byta miljö och rida i sönö och i naturen, det blev lit eklättring också då jag red i en av de större hagarna eftersom jag inte viste hur Linus skulle betesig då han inte hade tryggheten i ridhuset så en av hagarna blev det så om något skulle hända så kunde han int eta sig så långt i alla fall. Men han var väldigt lugn och fin och gjorde som jag ville, men det berode nog mäst på att han ahde huvudet fullt med funderingar om vad jag höll på med, då jag först och främst hopapde upp utanför stallet och sen inte gick till ridhuset utan ut i skogen, han funderade nog mäst över det så han ahde int etid att bråka. Men ska ta lite ute ritter då och då så han int efår panik  då han komme rtill någon ny miljö.

imorgon ska  jag rida ville och om vädret är bra ska han få samma tur so mlinus fick idag.:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback