SM 2012

Ja nu har jag har jag äntligen fått ordning på alla bilder och plockat ut mina favoriter .:):) Men jag börjar från början, alltså med gårdagen.:)
 
Jobabde som vanligt på förmiddagen och då fick jag rida Svante på en tur ut i det vita:):) var trevligt, blåste dock ganska mycket men kul att rida ut var det i alla fall.:) På eftermiddagen så var det inte som vanligt utan snarare mycket ovanligt, eftermiddagen blev inte alls som alla andra eftermiddagar här på Segersta.:) Det var nämligen dax för årets upplaga av SM (segersta mästerskapen) det går ut på att vem som helst inom stalle teller klubben får klä ut sig själv och sin häst och visa upp sig för publiken som en maskerad hoppning fast nu är det ju dressyr så en maskerad dressyr:D:D hur festligt som helst:):) Från stallet bidrog Elsa och Annis med at tklä ut sig själva till babysar och de red på Lorren och D2 sen var det Mads på weine som prinsessa och han hade med sig två små riddare:):) sen så hade vi även jon som gjorde solo numer:) Jhanna och tre tjejer till var en grupp och så kom det två iprem ryttare också.:):) Själv fotade jag som sagt och skrattade mycket:):)
 
Jon  och milton, utklädda till Mads och weine, de körde en kûr med Mads musik som han ahr med weine, en parodi kan man väl igentligen kalla det för:):) och en bra sådan så bra så de gick och vann alltsammans:D:D
 
Elsa på Lorren och annie på D2 som babysar:):) även här en lite vink åt Mads och Maria som nydligen fick sitt barn så Elsa och Annie ville göra dem påminda om att vi i stallet fortfarande finns kvar:):)
 
De två Iprem flickorna:):)
 
jhanas gäng:):)
 
Mads själv som prinsessa:):) Weine var en fin prinsess häst:):) hade hade glitterspray i man och svans och lite på kroppen:):)
 
På kvällen blev det julbord för oss och de tvar super gott och trevligt och eftersom att Elsa jobbade sin sista dag så hade det gått ihop om att göra henne aspackad, så först kom Mads till vårat bord med en shotch (stavning) till henne, sen kom Markus, och sen Putte, och sen Helen och sen Jhon och efter det Aivaras.:):):) så roligt, jag stöttade Elsa genom at tsjälv dricka en då Jhon kom och sne när Aivaras kom så vidrigt det var och nog blev jag snurrig i huvudet av det:) talade även om för Elsa att jag aldrig varit full ordentligt förut och självklart så säger hon det till Mads  så han kommer full som han är och ger mig en äklig shott, den luktade och smakade enbär!! MEn eftersom jag inte ville avra som Elsa och tveka och så, så hälde jag i mig allt i en klunk och komentaren från Mads var "mhh! du har väl vist varit full ananrs hade du inte gjort så där!" haha
 
Kvällen fortsatte tills ett på natten då gick jag och Annise och Jenny hem:):) och då hade vi hunnit emd att dricka både vin och dansk julöl och lite mer grejer.:) Dansat los till bra musik och haft det kanon roligt:):) jag somnade på studds då jag kom hem till sängen, och trotts 4 timmars sömn har jag endå varit pigg och glad hela dagen.:) idag:D:D
 
Detta rekomenderar jag, kanon gott:D:D detta är det inofficiella Segersta vinet:D:D
Helt okej vin men lite för beskt för mig:)
Denna rekomenderar jag INTE!!! Luktade enbär och smakade det också.:S
Denna tog jag tre gånger av och allt i ett svep då jag tog det, absolut inte att rekomendera. men med en l´klunk julmust alternativt vatten direkt efter så försvann Enbärssmaken i alla fall.:)
 
 
 
 

Kommentarer
Elinor säger:

haha men det är ju Gin för sjutton! gott tillsammans med tonic-vatten :D gottigt. men inte bara gin, det håller jag med om att är äckligt :P

:D

Svar: Då får jag prova det nästa gång.:)
None None

2012-12-17 | 19:16:41
Bloggadress: http://ellenelinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback