Nu börjar det bli kallt

Idag avr det kallt ute, -12 grader på morgonen och det har nog legat där omkring hela dagen. Har bara varit Jag, Jim och Jon som jobbade idag, de andra lyckostarna var i Globen och kollade på horse show! hoppas de har haft det roligt i alla fall. Jon åkte ut till unghästgården och avr där i stort sätt hela dagen så jim och jag fick ta allt här hemma, Tur att alla hästar hade vila idag annars had evi nog fortfarande jobbat. Fodrade på morgonen och jim började mocka i lilla stallet och sen så började jag mocka i stora stallet, gjrode tre boxar sen började jag göra hästarna redo för hage och skritt, och de tvar ganska skittigt i boxarna idag så beslöt att ta ut hästarna innan ajg fortsatte med mockningen. När klockan avr runt halv tio så tog vi frukost Jim och jag även fast det var mockning kvar och hönätt, Frukostne blev snabb och effektiv. Sen mockade vi klart och började spåna till alla hästar. :):) När vi skulle upp för backen till röda uteboxarna så var det så halt att vi int ekom upp, slutade med att vi fick ta traktonb och lasta i skopan.:) Sen fixade vi med hönätt, vattenhinkar, frös ju is på de där satans hinkarna direkt.
 
Eftermiddagne var det till att gå med promenad hästarna igen och så red Jim två också, ta in alla pollar igne och kolla dem och mocka igen och fixa lite med lite annat pyssel. 
Har annars avrit kanon väder idag, sol och blå himmel, kanon helt enkelt:):):)
 
Ger oss en klapp på axeln idag för tycker vi jobbade på bra för at tbara avra två stycken, vilodag elle rej, vi var kalra i tid och det var skönt.:):)
 
Efter jobbet blev det ett varmt bad för mig för att tinna upp kroppen som var kall och fryssen:)
 
Weien :D:D
Hitch:):)
HM, han tog vilodagen p åstörsta allvar:):)
Candyman fick sola lite idag:):)
Sötaste katten ju:):):)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback