lös häst

Idag har det varit bra, inga missar med skritten så idag behövde jag bara promenera till och från skritten med hästarna och så fick de gå själva i skritten i 20 minuter:):) Behövde inte mockanågon box på morgontjänsten heller:):) för jag tog ansvar för att hästarna kom i skritten och ut i hagarna och så tempade jag dem också.:D skön morgon men mycket spring fram och tillbaka, för när sista hästen kommit ut i skritten så skulle den som kom ut först in igen:)
 
vid lunchen åkte både Svante och Monet, Svante hem till sin ägare och Monet till sin nya ägare:D:D och så ko mJon hem med två unghästar från gården, de ska bo ähr över jul och nyår sen flyttar de tillbaka till den andra gården i Forsby, Mads och Maria vill inte ha några hästar på den gården nu så då får de komma och bo ähr på segersta.:):)
 
Och när jag skulle ta ut två av hästarna i skritten på eftermiddagen så får en av dem väldigt mycket länktan till hagen, så han drar upp huvudet och jag som presic släppt i nden andra i skritten håller ju bara i änden på hans grimmsakaft som far ur handen på mig och så var hästrakaren lös, han upptäcker denna möjlighet väldigt fort och knattar iväg mot hagarna väl där går han snällt och finnt in i en av hagarna och tar sig ett varv och sedan så kommer han tillbaka till mig som står vid grinden.:) blir aldrig klok på dessa djur alltså.:)
 
Och så åkte Mantas hem idag till Litauen för att fira jul med sin familj, han kom til lstallet och sa hej då innan han åkte:) och imorgon åker även jag hem till mamma och pappa och är hemma över julhelgen.:D:D ska bli skönt:D:D
 
:D:D glad tjej:D:D
GOD lunch idag, köttbullar och potatisgratäng:D:D:Doch massa salad:D:D
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback