gått minst en mil idag

Dagen har varit precis som gårdagen, bortsett från att vi fick gå med sjuklingarna både på morgonen och på eftermiddagen, då Skrittmaskinen får sig en make over:):) jag fick den roliga uppgiften att gå med alla hästar de är sex stycken och fyra av dem ska gå 20 minuter var och två 30 minuter. så idag ahr jag gått mycket, och det värsta var att när jag var klar med alla så var det bara att börja om med 30 minuters hästarna för de skulle gå två gånger innan lunchen.:):):) mindre roligt kan jag säga.
 
Har haft min första riktiga diskution med Weine idag också, han blev rädd för något då jag tog svängen runt herrgården på en av hans promenader, den tar viserligen bara 10 minuter men ville ha lite variation på miljön, tråkigt att gå i ridhuset hela tiden. kanske var det antonia som stod och lurade eller så är hästen bara knäpp:) jaja jag blev i alla fall arg på honom, inte för att det hjälpte men endå:)
 
Efter vi var klara i stallet var vi tvungna att vara kvar lite extra för hovslagaren var här idag och vi måste ge honom hästar.:) och då passade vi på att kolla på MAds träningar som han har på tisdag kvällarna.:) mycket intressant och lärorikt tyckte jag, men blev ganska kall av att sita stilla i ridhuset så var inte så roligt mot slutet.:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback