Tillbaka

Nu är jag här igen efter en primetiv vecka i kittelfjäll, stugan vi har där har nämligen varken el eller vatten så riktigt i skogen ahr jag bott i en vecka, massor av bilder har det blivit och finna upplevelser, passade på att mata myggorna lite då jag endå var där och så har jag promenerat, tror nog att det blivit en mil eller två kanske tre till och med vet inte så noga hur långt men högt upp ahr jag avrit först 1060 över havet och sen hela 1225 öve rhavet, inte illa, ni förstår nog att jag har vandrat lite, Det är Borkafjället som vi var upp på redan första dagen som är 1060 högt, klarade dock inte av att ta oss enda upp på den högsta toppen, dels för att det var ganska mycket dimma där upp och dels för att vi ville gärna klara av att ta oss ner också då våra ben var helt slut, då jag seger vi så menar jag mig och pappa, mamma hade inte tagit sig en meter på stigen vi gick, inget illa emnat mot henne men det var så.:)
Mina ben var helt färdiga då vi kom hem till stugan och dagen efter, kunde knappt gå då. Kittelfjället var vi där upp på den absolut högsta punkten hela 1225 meter över havet, det mina vänner var otroligt jobbit, har varit där uppe en gång tidigare men då minns jag inte att de tvar så jobbigt, vi vilade efter bara några meter så väldigt många vilopauser blev det på den bergsbestigningen men upp kom vi envisa som vi är. På nervägen kom en helekopter också och körde runt fjällen och det värsta var att han som körde den landade tre gånger mitt på kittelfjäll men lyfte med det samma så taskigt vi som vilel åka med.
 
Utsikten från båda fjällen är otrolig och jag njuter när jag tänker på det, fick se en ripa också, inte mycket för världen emn ett djur är det i alla fall, ananrs kantrades fjället av döda lämmlar och massa myggor och bromsar som var mycket hungriga.:)
 
Vi tog oss även en biltur till Norges västkust och där var det finnt vägen gick genom ett fjälllandskap som inte går att beskriva med ord vart man en tittade så var det vackert och så fick vi se två norska renar och en massa lösspringande norska kossor som inte förstod grejen med staket.:) Vi körde genom en 6 km lång tunnel också, det var fräckt tycker jag och så stannade vi på en fin rastplats precis intill en fjällsjö där vattet var spegelblankt och genomskilnigt man såg botten hur bra som helst, på den rastplatsen så fanns också den lyxigaste rastplatstoaletten jag någonsin har sett, den hade automatisk påvridning av vattnet då man tvättade händerna och spottlights i taket, kunde ha stannat där inne längre än jag behövde kan jag säga.
 
Men nu till bilderna för de vill ni väll också se och här komemr 64 bilder som jag annser beskriver min vecka hur bra som helst.:D:D:D ha så roligt:D:D
 
Jag kan även tilläga att båda vandringarna var jobbiga att utföra, det var broms, mygg svett och lungor som nästan sprängdes av ansträngning coh ett hjärta som pumpade på högvarv, fötterna gjorde ett kanon jobb och jag är värkligen glad att jag genomförde båda bergsbestigningarna och nästa gång så blir det marsfjället som är på 1500 tusen någonting meter vöver havet, då jäklar ska jag värkligen njuta av utsikten.:D:D:D precis som jag gjorde denna gång.:):):)
 
så där ja, tog bara en halvtimme att ladda upp alla dessa bilder så hopaps i kolalr på dem nu.:D:D:D
Ha en bra dag alla där ute och hopaps ni fortsätte kolal in min blogg i ramtiden.:D:D
 
 
 

Kommentarer
Elinor säger:

Helt fantastiskt underbart!!! Å så söt du är min kära systeryster på alla bilder! Det ser helt fantastiskt ut! :D

<3
kram

Svar: :D:D:D:DD:D:D:D:D:D
Frida

2012-08-18 | 18:23:36
Bloggadress: http://ellenelinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback