ridlektion fotografering av hingsten

idag var det min tur att ta ut alla hästar och annas tur att mocka, vi var klara vid kvart i tio idag också så då började vi städa utrymmet där bandet är och sopa under bandet och slängde alla trasiga hinkar och burkar som stått där länge, och sen tog vi hinderförådet i ridhuset och som jag sa till richard, det blev finnare i alla fall:):)
Sen så städade jag hyllan med alla extre tillskått vid foderlådorna, och 90% fick jag slänga för det hade gått ur datum, hittade burkar emd tillskått från 2008,2007 och 2005 mycket äkligt men blev finnt i alla fall:):)
När lunchen kom så stod jag och pratade med lina så min lunch blev 20 minuter men jag hann äta lite mat i alla fall:):)

Efter lunchen så skulle hästarna motioneras, och jag skulle rida för richard:D:D:D:D första lektionen då jag rider själv för honom:):) så fick värkligen mycket Richardögon på mig:):):D:D:D super roligt:):) hade Cezane och på shemat idag stod sittsen kom vi snabbt fram till både Richard och jag, mycket träning återstår men en liten knuff har jag fått så nu ska jag banne mig bli bra i ridning igen:):) jag ska värkligen jobba hårt och ta vara på varje minute som jag får rida för Richard för det är värkligen super nyttigt att rida för någon som kan och ett ännu mer plus till den som även lär ut på ett kanon bra sätt:):):) 


Det var ungefär så här ajg såg ut. på "fel bilden" så som ni kan se så är ryggen helt galet knasig, svankar lixom inåt (inte konstigt jag har ont ibland då jag ahr ridit) så satt jag i traven men så fort jag gjorde halt och kom i skritt så satt jag som på "rätt bilden" super irriterande att man inte tänkt på det tidigare, eller jag ahr nog tänkt på det men inteorkat bry mig ska jag nog säga:) men nu jäklar ska det bli ändring på det så de så!!

kommer ha grym träningsvärk imorgon för fick även rida utan stigbygglar, tycker om det jättemycket men det var ett tag sen jag red utan så kommer kännas ordentligt imorgon, då det redan börjar kännas i benen så komemr det definitifft kännas imorgon.:):)

sen var klockan nästan tre så jag tog in de hästar som var kvar ute och sen så hjälpte jag Sofia med Ville som skulle fotas och eftersom hennes kamera var knasig så fick vi ta min emn sen så funkade hennes igen men fick några på honom med min i alla fall:D:D:D




Snygga hingsten gillade kameran tillslut.:D:D

 På eftermiddagen då vi slutat så körde vi till Kungsbaak och hästbutiken Börjes:) själv har jag letat chaps och nya ridskor  länge, hälst i brunt också men de jag ahr hittat har varit lite för dyra, tror att de säkert hålelr länge men eftersom jag inte rider jättemycket här så känns det lite onädigt att lägga så mycket pengar p ådessa pryllar, men på Börjes hade de, dock hade de bara svarta chaps så det fick bli svart även denna gång men nästa gång om (förhoppningsvis) många år så kommer det bli brunt:D:D men det bästa var att jag fick bäde skor och shaps för under 700 lappen:D:D och om jag köpt på något annat ställe och haft brunt så hade det gått på över 2000:):) så jag är super nöjd med mitt köp:D:D:D


och nu glömde jag nästan, har ju hänt något fantastiskt idag också, i morse närmare bestämt.:D:D det kom en står lastbil med släp och körde upp brevid skritten:):):) och gissa om jag blev glad för den kom ju och hämtade baraken:D:D:D så nu är den borta:D:D:D:D:D hej då baraken och hej utsikt mot hagarna från sovrums fönstret, kan man ha det bättre:D:D:D tror inte det va:D:D


han ta en bidl med mobilen innan de försvan bakom ridhuset för att int ekomma tillbaka någe mer:):)

nu ska jag sova:):)

Åh nu glömde jag en til lsak, jag ahr ju fått lära mig den lila blå trakton idag också, Richard visade var alla spakar var och så fick jag åka med, får sätta mig i den någon dag och bara kolla på spakarna men det ska nog gå bra:):) som jag sa tidigare han är väldigt duktig på att förklara och lära ut:):) så nu kan jag snart köra den också så då kan jag också fixa ridhuset:):) han blev nog lite glad när jag frågade o mhan ville lära mig:):) det syndes lixom på honom:D:D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback