Uteritt och blåmärke på hakan

idag har det varit superfint väder.:D:Dvilket har varit väldigt skönt, inte en enda regndroppe på hela dagen:D:D:D Vi mockade och fixade med hö på förmiddagen och sne var det full rulle på ridfrånten, Richard skulle rida Rolex,Romeo, Cezane och antrax.:) men han tyckte att vi också skulle rida så innan lunch så sa han att vi skulle rida lektion med honom, vi fick välja mellan Cezane och Romeo:) jag tog Romeo för jag ville prova honom eftersom jag ridit Cezane ganska mycket så ville jag ah lit eomväxling, så Anna tog då Cezane:):)

efter lunchen så tog jag in polalrna som skulle ridas först, det vill säga Rolex, Romeo och Cezane.:) började fixa Rolex och sen Romeo, anna kom lit esenare då hon hade ätit lunch med en kompis inne i stan, men vi var klara med alla tre till Richard kom. Och så kommer han med den briljanta iden om att vi ska rida ut, efterosm vädret var kanon bra.:) så vi hoppadeupp på hästarna och red iväg:):) red samma runda som jag brukar ta med Cezane då jag rider ut på henne och vi travade och galoperade, tvärnittade för stora läskiga vattenpölar, bocksprång och massa spännande saker hände.:)

Galoppen gick så där för mig och Romeo, han blev hur stark som helst och bara ville springa om Rolex och Richard hela tiden, blev lite sur på honom så jag försökte bromsa honom och då blev han sur på mig och sköt upp i luften so men katpullt och när han landade så drog han upp huvudet så jag får hans mankam på hakan  så hela min underkäke knakade till, gjode väldigt ont, men jag har bara fått en början på ett blåmärke på hakan än så det var skönt.:):) under denna lila insident s¨kom jag jämsides med Richard så han gjorde en innsats och styrde Rolex så han stopade vägen för Romeo annars hade han nog galopperat iväg emd mig.

Richard bestämde att vi skulle vända hemåt igen så det gjorde vi, och då kom jag poch Romeo sist och så skulle vi trava lite  och Romeo ville självklart helre galoppera så jag försökte bromsa men han ville inte och så bockade han två bocksprång irad så jag tappade balansen och precis då jag fått tillbaka den så gör han ett katapullt språng igen så vi är nära att kracha  in i Rolex rumpa, men det gick bra även denna gång, emn resten av turen blev Skritt öfr alla oss.

då vi kom hem så fixade vi till hästarna och tog in i boxarna, och så gick jag och hämptade Ante och gjorde i ordning honom för Richard, sen så satt jag i Ridhuset medan han red honom, för han har varit lite konstig så då sattt jag där ifall det skulle hända något, men det gick bra.:):)
Efter ridpasset så badade jag ante och sen gjorde jag klar Adinus för jag skulle Skritta honom i 20 minuter, han var riktigt fin idag, red en bitt efter vägen och så kom vi till Ponnylekiset och där var det läskigt för det låg ett upp och nervänt badkar i en tog hage där så det var jätteläskigt tyckte han. så vi vände och red hem igen och då kom det tre fyrhjulingar efter vägen och första passerade utan problev och så kom de andra två och de var super läskiga tyckte pollen jag satt på så han for runt som en virvelvind men det gick bra, fick honom lugn så det var skönt.:)

Efter jobbet så blev det Städning av mitt rum, damsugade och torkade till och med golvet.:):) så nu är det jättefint på mitt rum:D:D och så damsugade jag även resten av Lägenheten så den också blev fin.:D:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback