en upp och ner vänd dag

idag så har dagen varit lite uda eller alltså vi har j ugjort allt som vi ska men lite bakvänt kan man säga, man skulle ockås kunna säga att förmiddagen bliev eftermiddag och eftermiddag blev förmiddag:)

Vi började med att ta ut hästarna i skritten och ut i hagarna, sen så skulle Sofia rida Rolex och Romeo inför tävlingen i helgen, alltså hoppade hon dem båda så vi fick hjälpa henne att höja hindren.:):)
Sen var det våran tur att rida, jag på Cezane och Evelina på sin häst, menna:):) Det var en Richard träning vi hade framför oss och Hoppning stod på agendan idag:):)

vi skulle träna på avstånd, tempo, balans, anridnign och lite sånt:) var riktigt roligt, men mycket svettigt, både för mig och cezane:) men tillslut fick jag till det så sista hoppet känndes riktigt bra i magen på mig:):) och Richard värkade också tycka det var bra för jag fick lite beröm:):)


Första övningen så skulle vi träna på lång anridning, och så stod Richard i ena hörnet och när vi var i språnget på hindret så skulle vi ta ögonkontakt med honom och kolla p åhonom hela tiden genom svängen i hörnet och det känndes lite konstigt eftersom (i alla fall jag) vill kolla var jag rider någonstans men det funkade ju så det hade säkert någon mening emd det också:):)


Andra övnigen så vände vi på allt sammans och då blev det korta anridningar i stället, samma prinsip i denna övning, fokus, bliken, balansen och tempot, mycket att tänka på men tillslut så gick det även för mig
:):)

Det var i alla fall kul att hoppa igen, kan nog till och med påstå att jag kanske hittar tillbaka till hoppningen:):) men det kommer nog ta ett tag.:) men om jag fortsätte rrida för richard vilket jag vill så kanske det kommer gå lite fortare.:):)

Efter lektionen så var det Lunch så vi fodrade gick sedan själv apå lunch.:):) och efte rlunchen så blev det alla förmiddags syslor som inte blivit gjorda på förmiddagaen, nämligen att mocka och hämta hö och ta in hästarna och så, men vi han med allt detta på en jäkla fart gick det, mockningen tog en timme och och sen så han vi med lite annat också som att hjälpa sofia fota den nya fyraåriga hingsten.:):):) han är så snygg:):)



:):) snygging elelr hur:):)

så när dagen var slut vid fyra så kom två nya hästar till.:) som vi hjälptes åt att ta in i stallet:):) en söt liten brun sak och en gigantisk svart sak:):) men de var snälla båda två :):)

sen har jag hjälpt Evelina att klippa hennes häst, han förvandlades från Isbjörn till att bli nästan en tävlingshäst, han behöver bara banta lite så blir han kanon fin:):)
det tog då sin lilla tid att klippa honom så då passade jag på att köra in lite mer hö och ta på alla hästar täckena så det skulle vara klart till fodringen:):) och passade också på att gossa lite extra med alla hästar då det fanns mycket tid till det:):):)

Har även filmat våran finna fyraåring til lhingst idag då Sofia löshopapde honom på kvällen, vilken häst alltså, han kan värkligen bli något tror jag, studsade över som en liten gummiboll och fort gick det varv p åvarv i ridhuset, Sofia han knappt höja i mellan varven för det gick så fort, men han lugnade sig tillslut så då hopade han mer ordentligt.:):) men han är så söt:):)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback