Tävling i Varberg

idag blev det tidigt, klockan ringde vid sex redan för jag skulle hinna äta frukost innan hästarnas frukost, för 07.20 skulle vi vara in packade i lastbilen för att åka till Varbergs ridklubb på tävling (vi kom dock iväg från gården kvart i åtta)

Hästarna som var med var Vaida, Puaro, Argo och så Linas zypresse:) dagen var lyckad med resultat:

Vaida 1.10 - nolla

Puaro 1.10 - fyra fel 1.20 - nolla

Argo 1.30 - åtta eller fyra fel

Zypresse 1.10 - nolla

Men allt var inte frid och fröjd kan jag säga, om man är hästskötare så händer det saker varje minut och till och med sekund.
dagens stora händelse stod Argo för, han var helt duk i huvudet när sofia skulle rida fram honom, så hon travade en sväng på parkeringen och när hon skulle in på framridningen så vägrade Argo gå in där så hon hopapr av för att leda honom istället, då kastar han sig åt höger och ja sofia släppte ju honom för han for värkligen upp iluften och åt höger på samma gång, allt gick väldigt fort, sen sprang Argo! och åt fel håll till på köpet, rakt up på parkeringen och bort längst vägen, jag springer efter och så ser jag lina komma ut från lastbilen och hon efter honom också, som tur var fick Lina tag på honom för han sprang tydligen in i en annan lastbil, så det var ju tur.

Efter det var han väldigt uppjagad och stressad, och när vi kom tillbaka till framridninge var han inte rolig alls, han var mer i luften än på marken kan jag säga.

annars har väl dagen avrit helt okej, humöret har ju farit upp och ner för mig men det har sin förklaring också så måste ändå säga att jag är nöjd med ännu en tävlingsdag.


Vaida


Vaida


Argo


Argo


zypresse och Lina


Zypresse och Lina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback