en dag som varit bra

dagen började med att fodra frukost och sen själv äta frukost:) sen skulle lastbilen städas ur och alla hästar skulle ut, skönt när det går att få ut i stort sätt alla blev bara två kvar inne, men de fick komma ut på eftermiddagen så idag har alla pollar varit ute i solen utan täcken och haft det bra:):) vi mockade och fyllde upp fodret som var helt slut, och sen så gick ju några i skritten också:) så dagen har gått väldigt bra tycker jag vi han med allt som skulle göras och nu börjar ju jobbet bli roligt igen:):) och det är ju ett plus i kanten:):)

vid elva tiden så åkte kalvados från gården också, han avr så duktig gick in i transporten med en gång:):) lite tråkigt är det att han åkt men jag kommer bara komma ihåg de bra stunderna med honom inte de dåliga:) han avr ju tråtts allt en väldigt fin häst.:)

Efter jobbet så skulle jag hjälpa karoline att flytta in till mig, efter som Emelie har flyttat ut nu så kunnde hon komma in till mig:) men så ville sofia ha glass så hon frågade om vi ockås ville ha så hela gänget, det vill säga jag, karoline, sofia, lina, henke och richard, åkte til ltre topapr en glassbar vid havet:) super god glass, nästan som hos bosses i Linköping men bara nästan:) jag tog päron och persika/hallon med chokladsås på:D:D super gott var det. När vi kom hem igen så flyttade vi karolins grejor, sen så efter kvällsfodringen så åkte vi och handlade:) hihi vi var nästan sist ut ut affären inan de stängde, och så träffade vi på Lina och Henke där också.:)

nu ska jag sova om en stund och imorogn ska jag jobba som vanligt och rida lite ska jag få göra också:) spännande eftersom det är på puaro och för richard:):) men mne skriver om det imorogn, hare gott alla där ute:):)

finna kalvados:):) då han visade sin bästa sida.:D:D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback