eftermiddagen

ja efter lunchen så harvade jag ridbanan ute, och så körde jag gårdsplanen också, och medan jag gjorde det så såg jag att det började bli mörkare moln på himmlen men tänkte att jag hinner göra klart det här så börjar jag ta in hästarna sen, tji fick jag för den tanken, fem minuter sprack himmlen och regnet bara öste ner! stängde av fyrhjulingen och sprang till hagarna för att ta in hästarna. och precis när vi hunnit ta in alla så slutade det regna! jäkla väder alltså, men jag fortsatte att köra gårdsplanen så nu är den fin och lika så ridbanan.:):):):) sen har det regnat till och från hela eftermiddagen, så det blev ingen tur ut i skogen på foxy däremot så red jag i ridhuset och hon var så duktig, hade lakt fram ite bommar som vi travade över och så ett litet hinder också som vi tog på slutet.:) När jag var kallar så var det uppehåll i regnet så jag bestämmde att vi kunde ta en kortis ut på grusvägen bara, när vi kom till åken så red jag runt den också, och på hemvägen så fick vi lite brottom för det började regna igen, men vi han hem lagom så vi blev inte så blöta:):)

får hålla tummarna nu för att det blir finnt imorgon så jag kan rida på tur med foxy då:):):) hoppas hoppas hoppas:):):):):):)

(klicka för störe bild)
De röda prickarna var första övningen, det var travbommar och volter och halter vid C och A, tyckte det gick väldigt bra, hon lyssnar väldigt bra och så försöker hon värkligen vilket jag tycker är roligast, det är inte alltid det blir rätt men hon försöker och det är det viktigaste:):):) de gröna prickarna var ett mini inder med en bom framför och en bom bakom, alltså travbommar men den mittersta var upphöjd ca 20 cm ovanför marken:):) även här var hon jätteduktig.:D:D:D:D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback