Mindsommarafton

ja midsomamrafton var väldigt trevlig, bar ju fest inne hos Sofia och Richard, deras släkt och vänner och så jag och karro och det var trevligt:) god mat och roliga lekar.:) mycket trevligt:):)

under dagen jobbade vi som vanligt i stallet och jag fick även rida en av hästarna, Alegro heter den, en brun valack som jag inte tycker är så fachinerande att se på och inte super rolig att rida heller tyckte jag. Men började i alla fall i ridhuset eftersom jag inte ridit honom tidigare, men underlaget är värkligen gräsligt där inne nu så jag gick ut på utebanan och travade lite och försökte mig på en galopp men det gick inte super bra måste jag säga, red honom utan sporrar och det märktes att han var van med att ha sporrar för han brydde sig inte mycket när jag skänklade.
 tänkte att jag tar en sväng på skogsslingan som vi har, en fin ungefär två meter brad skogsslinga med jordsand på så den är perfekt att rida på nu när det har regnat, fast och bra:):) ditt red jag i alla fall och först skrittade jag ett varv (den är typ 900 meter bara) så at jag kunde känna hur han reagerade på att få gå i skogen, dessa hästar här är inte vana vid att gå i skogen nämligen så tog det lugnt.:) sen travade jag runt åt båda hållen och han tyckte det var spännande tror jag för han frustade och hade öronen framåt.:) sen testade jag galoppen igen och denna gång gick det bra, han svarade med det samma och gick som en klocka även här red jag i båda hållen.:) Sen började det dock regna igen så jag fick rida hem men nöjd var jag över vårat konditionspass för jag stod själv i lättsitts nästan hela tiden.:) och det känndes i mina ben efteråt.:):)


Sen på kvällen gick vi då in till sofia och Richard och åt god mat och lekte lekar, vi fick spotta grodor, kassta pil, leta potatis, köra motorcykel det var roliga lekar och alla skrattad eoch hade det trevligt:):):):)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback